s90r Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Hvor mye effekt drømmer du om da? Edit: Skriv litt mer forståelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 hehe, uendeligt:P naijda, tenkte rundt ein 400-450hk med d første, 16v blir jo bare mest for sjov, og for å få prøvd å bygga d;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 hehe, uendeligt:P naijda, tenkte rundt ein 400-450hk med d første, 16v blir jo bare mest for sjov, og for å få prøvd å bygga d;) Skriv norsk da..... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 norsk? trur du gjekk i feil klasse eg når du sko ha norsk time, for d ser temmeli norsk ut for meg. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Bokmål er ganske vanlig å skrive.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 norsk? trur du gjekk i feil klasse eg når du sko ha norsk time, for d ser temmeli norsk ut for meg. Litt irriterende når du skriver en blanding av dialekt og SMS språk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hvis du skal bruke en B234 blokk, så setter du inn oljepumpe fra B204FT/GT. Den er litt kraftigere.B204FT/GT kom standard med underspyling, så er mulig disse kan tilpasses i B234 blokka. Men underspyling er IKKE et must... Underspyling skal redusere temperaturen på stemplene med 10-30 grader, og det kan jo være verdt å ta med seg... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Litt irriterende når du skriver en blanding av dialekt og SMS språk... Det er jeg enig i. Å skrive som man snakker faller sjelden heldig ut... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Underspyling skal redusere temperaturen på stemplene med 10-30 grader, og det kan jo være verdt å ta med seg... Det er jeg enig i, men er ikke noe must på moderat trimming. Det som er ironisk er at Gr.A bilene til Volvo ikke hadde dette mens en vanlig Golf 16v hadde det som standard... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 hehe, javell, som dere vil, skal sjerpe meg med stavelsene, trudde ikkje dere var så nyfikne på det. Men underspyling ja, er jo bare ett pluss selv om det ikkje har så masse å si, men tror eg satser på B230 blokka etter 93 og bygger meg ein 16V på den, begynner å få taket på hva som må til nå, skal si det ikkje er lett å trimme;) så takker for alle svar:) (skal skjerpe meg med stavelsene) Mvh Meg=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 sats på b230 blokk...bygg om 16v toppen til mekaniske løftere me 2-3 fjører så du får litt spenn i toppen...er det som anbefales hvis du skal spare oljetrykk og ha litt effekt...mere drift sikkert er det også....og bruke en blokk med underspyling.... turbo`n tar ikke mye olje trykk men....det er vell en grunn til at alle skal ha så grove retur rør fra turbon så.... Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 ja, får se, hvis eg klare å få 400hk ut av maskinen med originale topp så trur eg eg gjer det med det førsta, men kommer nok mekaniske når eg skal oppgradera motoren seinare. Men sånn som oljereturen på turboen? hvorfor er det så stort egentligt? er det behov for sånn hesta størrelse? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Det er jeg enig i, men er ikke noe must på moderat trimming. Det som er ironisk er at Gr.A bilene til Volvo ikke hadde dette mens en vanlig Golf 16v hadde det som standard... Enig der. Har mekka sammen flere 16v motorer med vanlig 230 blokk og har alltid prioritert oljetrykket fermfor underspylinga. Men på en annen side er det "standard" med skjørtebank på alle b230 motorene før underspylinga kom.. Jeg har aldrig hørt skjørtebank på motorer med underspylig,selv når de har rulla 500 tusen km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Det er jeg enig i. Det er jeg enig i Enig der. Nå er det mye enighet på Bilforumet ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Men sånn som oljereturen på turboen? hvorfor er det så stort egentligt? er det behov for sånn hesta størrelse? er vel fordi etter at olja har vært turen sin innom turboen, er olja ganske "skummete" ut fra returen, og vil derfor ta litt mere plass? bare en tanke:) Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.