Roger'n Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Jeg trenger noen råd om tenningsjustering på en 350 TPI motor. Jeg kjenner fremgangsmåten på TBI motor ved å ta av ledningen, sette tenning til 0 grader, sette ledning på igjen og slette feilkode før oppstart av bil igjen men dette funket ikke særlig bra på min TPI. Jeg merket at jeg mistet motorkraft. Noen har visket i mitt øre at tenningen skal settes til 6 grader med ledning av men det funket ikke særlig bra det heller. Tidligere har jeg bare justert etter "øret" og dette funket faktisk bedre.. Motoren er en ganske så standard 350 fra tidlig 80tallet med en Performer cam og ettermontert TPI.. Så hvis du har noen tips å komme med her så kom med det.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Jeg trenger noen råd om tenningsjustering på en 350 TPI motor. Jeg kjenner fremgangsmåten på TBI motor ved å ta av ledningen' date=' sette tenning til 0 grader, sette ledning på igjen og slette feilkode før oppstart av bil igjen men dette funket ikke særlig bra på min TPI. Jeg merket at jeg mistet motorkraft. Noen har visket i mitt øre at tenningen skal settes til 6 grader med ledning av men det funket ikke særlig bra det heller. Tidligere har jeg bare justert etter "øret" og dette funket faktisk bedre.. Motoren er en ganske så standard 350 fra tidlig 80tallet med en Performer cam og ettermontert TPI.. Så hvis du har noen tips å komme med her så kom med det.. :)[/quote'] Hei, den skal være 6 grader, med ledningen av, men når du har bytta cam så...... hvis motoren går best med "øre" innstilling så hvorfor ikke forsette med det, du vil jo få feilmeldinger hvis ikke alt er iorden, jeg også syns motoren går bedre med "øre" innstilling.:happyhappy: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Hei, den skal være 6 grader, med ledningen av, men når du har bytta cam så...... hvis motoren går best med "øre" innstilling så hvorfor ikke forsette med det, du vil jo få feilmeldinger hvis ikke alt er iorden, jeg også syns motoren går bedre med "øre" innstilling.:happyhappy: Nå har denne tråden blitt gammel men kan jo fortelle om "problemet" for det. Saken viste seg å være en gryende rådebank som bankesensoren registerte og dermed dro tenning til "langt uttpå jorde". Stripsa fast bankesensoren til bensinslangen og tenning var ok. Hehe.. Og nå er motoren reparert og alt i orden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Nå har denne tråden blitt gammel men kan jo fortelle om "problemet" for det. Saken viste seg å være en gryende rådebank som bankesensoren registerte og dermed dro tenning til "langt uttpå jorde". Stripsa fast bankesensoren til bensinslangen og tenning var ok. Hehe.. Og nå er motoren reparert og alt i orden.. jA DET ER IKKE SÅ GODT Å JUSTERE BORT EN RÅDEBANK HIHIHIH:thumb Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg