Replay Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Lurte litt på om noen her inne vet hvor mye en vr6 kasse tåler? litt greit og vite hvis man skal "modde" litt:D Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Lurte litt på om noen her inne vet hvor mye en vr6 kasse tåler? litt greit og vite hvis man skal "modde" litt:D Tror ikke du vil finne noe fasit svar på det der, det kommer helt annpå hvordan du behandler den, noen kan få kassene til å holde lenge med maaange turbo hester, mens andre klarer å ta knekken på de med orginal motor. Er jo eit par VR6 turbo rundtom som surre og svirrer med godt over 200 hester og de ser nå ut til å holde. Hva tenkte du å modde da? eller hvor meget? Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Tror ikke du vil finne noe fasit svar på det der, det kommer helt annpå hvordan du behandler den, noen kan få kassene til å holde lenge med maaange turbo hester, mens andre klarer å ta knekken på de med orginal motor.Er jo eit par VR6 turbo rundtom som surre og svirrer med godt over 200 hester og de ser nå ut til å holde. Hva tenkte du å modde da? eller hvor meget? hm...ok! hadde tenkt med tiden og spandere en kompressor til bilen:) nå som d e sagt... lenge må bilen ver reg. i norge før man slipper og betale HK avgifter osv.....? Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 hm...ok!hadde tenkt med tiden og spandere en kompressor til bilen:) nå som d e sagt... lenge må bilen ver reg. i norge før man slipper og betale HK avgifter osv.....? Etter 96 tror jeg de kom med en kasse som skulle tåle litt mer, men de er sjeldne på markedet, levert på OBD II motorene. Det er vell enda 01.01.1996 som gjelder så visst bilen din er regga før den tid i Norge så er det bare å gi gass. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 O2A Girkassa kan gå til skogen på orginal VR6 motor. Putter du en oppgradert diff i den, så holder den mye mer. Siste 2 år har jeg hatt fra 250 til nesten 400 hjul hk på min 98mod 02A kasse med Peloquin diff. Null problemer så langt. Er som regel den orginale diffen som ryker, ikke selve girkassa. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Etter 96 tror jeg de kom med en kasse som skulle tåle litt mer, men de er sjeldne på markedet, levert på OBD II motorene. Det er vell enda 01.01.1996 som gjelder så visst bilen din er regga før den tid i Norge så er det bare å gi gass. bilen e reg. i -99 første gang i norge. hørt rykter om at bilen må ha vært min. 10år i norge før man kan trimme fritt..? Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 O2A Girkassa kan gå til skogen på orginal VR6 motor.Putter du en oppgradert diff i den, så holder den mye mer. Siste 2 år har jeg hatt fra 250 til nesten 400 hjul hk på min 98mod 02A kasse med Peloquin diff. Null problemer så langt. Er som regel den orginale diffen som ryker, ikke selve girkassa. tåler den orginale diffen da? tåler den f.eks en kompressor? Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 tåler den orginale diffen da? tåler den f.eks en kompressor? Som jeg skrev, så kan den ryke på en orginal bil. 5-6 lapper + montering for en diff er verdt penga spør du meg. Jeg mener det er den beste oppgraderinga jeg har gjort på bilen min, sammen med skikkelige motorfester. Med kompressor så ladet jeg 0.6 bar. Ca 250 hk på en orginal bil. Jeg klarte ikke å få bilen til å spinne på første gir. Nå med endel power spinner den knapt litt på første, før det river i vegen noe jævlig. Og da mener jeg chippet Audi RS2 jævlig på så lave gir. Så fwd er ikke optimalt akkurat, men få på en skikkelig diff "www.peloquins.com" så skal du se. Nå har jeg gitt deg nok info, for å kunne overlade litt. OBS, husk skikkelige motorfester. De orginale er mjuke. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Som jeg skrev, så kan den ryke på en orginal bil.5-6 lapper + montering for en diff er verdt penga spør du meg. Jeg mener det er den beste oppgraderinga jeg har gjort på bilen min, sammen med skikkelige motorfester. Med kompressor så ladet jeg 0.6 bar. Ca 250 hk på en orginal bil. Jeg klarte ikke å få bilen til å spinne på første gir. Nå med endel power spinner den knapt litt på første, før det river i vegen noe jævlig. Og da mener jeg chippet Audi RS2 jævlig på så lave gir. Så fwd er ikke optimalt akkurat, men få på en skikkelig diff "www.peloquins.com" så skal du se. Nå har jeg gitt deg nok info, for å kunne overlade litt. OBS, husk skikkelige motorfester. De orginale er mjuke. takk for infoen :) Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.