Tbend Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Hei. Nå har jeg fått meg turbo diesel, men jeg vil ha mer. Jeg har skrudd på pumpen og gitt den mer diesel ( og det vises ) :P Så har jeg satt ei slangeklemme på en av slangene som går til turbo, den er nesten skruvd helt inn nå.! Men fortsatt så lader jeg ikke nå mer enn orginalt; 0.6/0.7bar. Står på turboen at det er en garret, og jeg tror motoren er fra 86/87 Er det noe jeg gjør galt? Noen sier at det er et WG stag der, men jeg klarer ikke i såfall helt å finne ut hvor det skal være hen? Noen som kan legge ut en god beskrivelse hvordan dere har gjort det? Se bilde: Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Nå har jeg vært ute å forsket litt. Jeg strammet klemmen ytterligere og det så ut som den ville lade over 0.8 bar, men når jeg når slutten av registret ( mot girskift) så faller ladetrykket ned til 0.4-0.5 ??? Så skjønner jeg ingenting, er det WG som slepper ut når det blir så høyt trykk? Mvh. TSB Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 hadde annen turbo på min, så endret bare staget på wastegate.. ladet stabilt 1,2 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Har du en rar dings i ene enden på innsuget ditt(en rund liten dings som er svart)? vist du har det så er det en "klokke" som slipper ut overtrykket fra turboen. på min golf turbo diesel så har jeg justert opp diesel trykket og da fulgte ladetrykket litt med. nå ryker det så du ser ikkje skiltet mitt vist jeg trør skikkeligt i. Kan kansje ta et bilde av min wastgate i morgen vist jeg skall justere da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Jo jeg har den dingsen du snakker om.. Så den er ikke noe "farlig" å røre? Skal jeg skru den inn eller ut før at den skal holde på trykket? På engelske forum så justrerer de på denne: Som er på toppen av pumpa. Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Ja da har jeg forsket litt til. Nå lader jeg 1bar og nå begynner det i gå godt, hører turbolyden inn i kupeen. Uansett, nå stopper det på 1bar, den vil ikke mer :( Har justert på alt! :P Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Kjøp deg en bleedventil (kollevold etc) og sett denne på slangen mellom Turbo og WG, der du har slangeklemma. Så tar du den slangen med klokka som sitter mellom innsug og luftfilterslangen/røret. Ta av klokka og blind denne slangen med en hjulbolt etc og ei slangeklemme. Så kan du justere Turbotrykket til 1.4-1.5 iaf. Jeg hadde 1.2 på min Diesel. Siden du har Garrett Turbo har du nok en GTD motor slik som jeg har. Går godt med justert trykk! Kan muligens få tatt noen bilder til deg i mårra av hvordan jeg har gjordt det. Husk å på å få på et åpent luftfilter type K&N etc... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 JA kan du ikke legge inn noen bilder? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Man tar av slangen som sitter mellom Turbo og Wastegaten. Eller røret som går til WG. Bøy så det røret litt til venstre og sett på en lengre slange silicon eller noe inn på begge styssene og sett bleedventilen mellom der er bilde av det: Blind så igjen denne slangen: og skru på hjulet for mer eller mindre trykk... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 får et hælvette hos bt vist du smeller. det gjør nokk jeg en av dagene.http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article392646.ece er på sjekk hos bt nå for og finne orsaken til ulykka :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Mye bra info her! Har satt på en orginal Skyline Intercooler og den gjorde susen, ikke rare størrelsen, men bilen går jo som en stukket gris! Men ladetrykket gikk ned fra 1 til 0.8 etter jeg satt på coolern, det skulle det vel ikke gjøre? Er sikker på at det ikke er noen lekkasje. Lurer også på hvor mye jeg skal tør å lade nå, syns turboen høres ut som en blodtrimma dodge ram nå, men det er vel mye igjen :D Kan ta bilder om noen er intr i hvordan løsning det er på intercooler oppsettet. Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 får et hælvette hos bt vist du smeller. det gjør nokk jeg en av dagene.http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article392646.ece er på sjekk hos bt nå for og finne orsaken til ulykka :S Så du er i live enda? Så litt trasig ut den der.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 jada. bare 20 sting i panna. Skall inn til biltilsynet og hente bilen hjemm nå og hente ut motor og anlegge av denn og ta av senkinga :D MVH alf arne hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Hei. Jeg har en 1,6 gtd, og får ikke justert opp turbotrykket. Har prøvd å justere nede på wastegate'n (løsne 10mm mutter, skru med umbrako), og trykket øker ikke. justerer på den klokka på innsuget (den som går fra innsuget og til luftfilterrøret), og heller ingen forskjell her. har også prøvd å dra av den slangen som går fra klokka på innsuget og til luftfilterrøret, og blende den slangen, men fortsatt ingen forskjell. Når jeg justerte nede på WG, justerte jeg staget Innover. Anyone? :confused: Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Hei. Jeg har en 1,6 gtd, og får ikke justert opp turbotrykket. Har prøvd å justere nede på wastegate'n (løsne 10mm mutter, skru med umbrako), og trykket øker ikke. justerer på den klokka på innsuget (den som går fra innsuget og til luftfilterrøret), og heller ingen forskjell her. har også prøvd å dra av den slangen som går fra klokka på innsuget og til luftfilterrøret, og blende den slangen, men fortsatt ingen forskjell. Når jeg justerte nede på WG, justerte jeg staget Innover. Anyone? :confused: HVordan vet du at du justerte staget innover? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.