turbotassen Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Har problemer med en vinterbil eg har kjøpt. Når eg kjører den i regnvær så har motoren en tendens til å stoppe, kveles.. Hvis eg prøver å holde den i gang, så smell det så satans i eksosen at eg blir redd.. Skjer bare i regnvær / vått føre.. Noen tips? B23A med automatkasse, 244 GL Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Fuktige tenningsdeler er nok svaret. Neste gang det skjer så stopper du bilen og tar av fordelerlokket. Det kommer sikkert til å være vått der Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Ok. Hva bør jeg bytte for å få alt til å fungere normalt igjen? Har nye plugger og pluggledninger liggenes, men har ikke montert noe ennå Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Det er veldig effektivt å tørke inni fordelerlokket med ei fille fukta med crc 5-56 eller lignende. Holder fukta unna. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Når det smeller i eksosen er det en eller flere av sylinderene som ikke har hatt tenning så bensinen går uforbrent i eksosen og antendes av den varme eksosen fra de andre sylinderene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg