Gå til innhold

trenger hjelp til fremtidig bil

Ranger emnet


KadettKris

hvilken bil syns du er best og fines å drive med?  

16 stemmer

  1. 1. hvilken bil syns du er best og fines å drive med?

    • Opel Rekord A P1
      1
    • Opel Rekord A P2
      0
    • Opel Rekord B
      0
    • Opel Rekord C
      7
    • Opel Rekord D
      1
    • Opel Manta A
      7


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har et spørsmål angående Rekord D.:cool:

 

1. Er den en fårhjulstrekker eller bakhjulstrekker?

2. Har den fin plass til stor motor? (V6-V8)

3. Er den lett å kjøre?

4. Er den lett å fikse eller bytte/montere deler på?

 

Spørr i tilfelle jeg vill kjøpe meg en D isteden for en C Rekord.

Alle Rekorder er bakhjulstrekk.

det er kjempeplass i motorrommet (identisk med commodore som komm med rekke 6) så v8 er ikke noe problem!:D

den er veldig enkel og fin og kjøre, men det er klart... det er jo en gammel bil da... så blir jo litt annerledes enn å kjøre ny bil...

det er veldig lett og skru å mekke på en rekord d:) og å bytte deler går som en lek.

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Rekorder er bakhjulstrekk.

det er kjempeplass i motorrommet (identisk med commodore som komm med rekke 6) så v8 er ikke noe problem!:D

den er veldig enkel og fin og kjøre, men det er klart... det er jo en gammel bil da... så blir jo litt annerledes enn å kjøre ny bil...

det er veldig lett og skru å mekke på en rekord d:) og å bytte deler går som en lek.

 

Takk, det var akkuratt det jeg ville høre, alt var posetivt og hvordan jeg håpa den er.:thumb

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

nei nå får jeg vell snart finne en sliten rekord d til salgs, men det er jo ikke bare bare når jeg ikke har noen penger, da blir det lite med bil og det er jo ikke vitsi å starte med noe nå nå som det er så seint på året, men jeg skal få se hva jeg får gjort og snart er jeg jo voksen sellom jeg bare er 13år, men tiden går jo bare fortere nå som jeg er blitt tennåring, og jeg har ivertfall fått utdanning når jeg har blitt voksen og da er det jo letter å drive med bil når man vet mere om sveising og oppretting og helle pakka.

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

går fett og f borret opp bilen til en annen bolt sirkel enn det orginale folk som gjør det for deg viss du ikke kan det selv.

 

har rekord d selv (77 rekord 2000 som, ligger en tråd her på forumet av den) en veldig behagelig bil og kjøre selv for alderen men ikke mye og skryte av i svinger med orginalt understell men ellers veldig simpel lageet og lett og skru på og veldig god plass i motor rom. er foresten orginal bolt siker 4x100 på den viss du ville vite det.

 

lykke til med planene og håper du blir fornøyd

 

mvh pettern

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har endelig bestemt meg for hva slags bil jeg skal ha, jeg skal ha en 59' Opel Kapitan P2, men det er ett problem, de er så ekstremt vanskelige å få tak i! :(

 

jeg må nokk starte med en annen bil imens jeg prøver å få tak i en 59 Kapitan, andere valget mitt var Opel Rekord C, men jeg vil helst ha en annen bil som bruksbil for eksempel Manta A

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg skal gjøre med min andere bil:

 

- Grise senke. (eventuelt sette på luft fjerer)

- Putte in en 150-250hp V8.

- Sette på 14x10(9) felger back og 14x8 foran. (jeg skal enten ha krom kapsler eller American Racing felger)

- Lakere i matt svart. (skal kansje lakere hodeskalle på taket i skjelett hvit)

- Fjerne en del av listene og sveise igjen hølene. (dette skal jeg bare gjøre hvis jeg skaffer meg 59' Opel Kapitan P2)

- Forandere litt på grillen. (har ikke bestemt utsene enda)

- Jeg skal ha kompressor hvis andere bilen mine ikke er Kapitan P2. (P2'en skal bli krusing bil)

- bytte ratt.

- bytte dekselene på siden av døra til armert metal. (de metal platene med mønster)

- bygge eksosen ut på siden foran bakhjulene.

og mye mer.

 

bare å spørre i vei angående det jeg skal gjøre! :)

 

(den skal bli litt blanding av Old-School og Rattrod)

(første bil skal være bruksbil)

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15507514&sid=xz4cabpT0VJ723660&WT.svl=Bilde den var foresten ganske rå med 45.000,- da men litt rust på fram og bakskjerm ellers helt 100%:D Ganske rå! men du vil vel ha et prosjekt?:P da er det en til 5.000,-( http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15603948&sid=xz4cabpT0VJ723660&WT.svl=Bilde ) og en til 12.000,- ( http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15329400&sid=xz4cabpT0VJ723660&WT.svl=Bilde ) Håper dette var til hjelp på jakten etter en Rekord;D

 

Magnus

1986 Mazda 626 jordebil

1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger

No turbo shit, but still no real power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MAKE=795&CAR_MODEL=1265 der har du rekorder til salgs;D 2-3 rekord c'er ;D

 

bare slapp av, skal ikke skaffe meg rekord enda, må vente til jeg blir voksen, der jeg bor nå er det bare dritt hvis jeg plaserer en gammel bil, den vil bare ruste opp!

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15507514&sid=xz4cabpT0VJ723660&WT.svl=Bilde den var foresten ganske rå med 45.000,- da men litt rust på fram og bakskjerm ellers helt 100%:D Ganske rå! men du vil vel ha et prosjekt?:P da er det en til 5.000,-( http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15603948&sid=xz4cabpT0VJ723660&WT.svl=Bilde ) og en til 12.000,- ( http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15329400&sid=xz4cabpT0VJ723660&WT.svl=Bilde ) Håper dette var til hjelp på jakten etter en Rekord;D

 

Magnus

 

Ja skal ha som prosjekt, vill helst ha med lite rust og uten motor, til maks 15.000kr, det hadde vært greit, blir det noe dyrere en 15 lapper uten motor burde den være godt gjennomført og gølv uten rust! =)

 

de bilene jeg skal kjøpe igjennom livet mitt skal ikke ha tegn til rust på gulvet i det hele tatt, jeg har hørt at det er mye jobb å få fiksa gølv på en bil og at det er mye dritt jobb!

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten ting til, når jeg får meg en bil skal jeg bare oppgradere hele tiden, så kommer til å bruke heftig mye penger på bil, først blir det 350HP corvette v8, litt racing interiør og bytte litt under på bilen for å få bedere kjøre-egenskaper, så blir det turbo, så en kompressor og hvis jeg skal ha inn en turbo til kommer jeg til å bytte bil til en Kapitän B som er en ganske stor bil så da får jeg plass til en turbo til, fordi hvis jeg skal få plass til 2 turboer og 1 kompressor i en C Rekord blir det så mye styr med å forandere så mye og da er det egentlig best og bytte til en bil med større motor-rom, så da bare åverfører jeg motoren fra C Rekorden til B Kapitänen!

 

For de av dere som syns jeg er litt sprø fordi jeg tenker på å gjøre så mye så er jeg ikke det, jeg bare tenker no sinsykt på biler og hva jeg skal gjøre når jeg får meg min egen, men det jeg skal gjøre blir veldig vanskelig og det kommer til koste no J****G mye, men alt er mulig så lenge man gidder å bruke tid på det! =)

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten ting til, når jeg får meg en bil skal jeg bare oppgradere hele tiden, så kommer til å bruke heftig mye penger på bil, først blir det 350HP corvette v8, litt racing interiør og bytte litt under på bilen for å få bedere kjøre-egenskaper, så blir det turbo, så en kompressor og hvis jeg skal ha inn en turbo til kommer jeg til å bytte bil til en Kapitän B som er en ganske stor bil så da får jeg plass til en turbo til, fordi hvis jeg skal få plass til 2 turboer og 1 kompressor i en C Rekord blir det så mye styr med å forandere så mye og da er det egentlig best og bytte til en bil med større motor-rom, så da bare åverfører jeg motoren fra C Rekorden til B Kaptänen!

 

For de av dere som syns jeg er litt sprø fordi jeg tenker på å gjøre så mye så er jeg ikke det, jeg bare tenker no sinsykt på biler og hva jeg skal gjøre når jeg får meg min egen, men det jeg skal gjøre blir veldig vanskelig og det kommer til koste no J****G mye, men alt er mulig så lenge man gidder å bruke tid på det! =)

Du er faen ikke god hilsen en beundrer hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår