ssagat Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Har fått en slags rasle lyd i katalysatoren, så regner med at noe er løsnet, høres ut som metallbiter som klirrer inne i boksen ved lavt turtall, og når jeg banker i den. Det jeg lurer på er om det finnes en smart måte å få ut feanskapen på uten å åpne katalysatoren? Snakket med en som har litt peilig, ham mente at de løse delene i katalysatoren etterhvert ville brenne seg fast igjen, slik at ulydene forsvinner, Stemmer det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 De løse delene blåses vel heller bakover i eksosanlegget og setter seg fast i eksospotta vil jeg tro... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 De løse delene blåses vel heller bakover i eksosanlegget og setter seg fast i eksospotta vil jeg tro... så da burde jeg vel prøve å banke de ut av katalysatoren ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 så da burde jeg vel prøve å banke de ut av katalysatoren ?? Tja, du burde heller skaffe deg ny katalysator. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hvis d ikke er selve katalysatoren(innmatningen) som er ødelagt. da kan man åpne "potta" å ta ut innmatningen å sveise igjen "potta". Funker greit det,og kanskje du får litt effektøkning oxo..Men det er ikke så populært på neste PKK.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Du kan jo montere et drenerings rør da,da får du å en effektøkning på 50% Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 mange som har gjort d.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 hehe drenerings rør... tror det er du som Rører Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 blir vel nødt til å kjøpe ny katalysator, for nå virker det som om noe er i ferd med å gå tett, bilen lugger litt. noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i en billigst mulig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 blir vel nødt til å kjøpe ny katalysator, for nå virker det som om noe er i ferd med å gå tett, bilen lugger litt. noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i en billigst mulig ? biligste er og ta den av kappen opp fjærne inholde og sveise den sammen igjen og få den på plass... eller kan du kjøpe ny for ca 4000 5000 kr eller du finner en på huggern brukt fra 1000 vist du er heldig Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 biligste er og ta den av kappen opp fjærne inholde og sveise den sammen igjen og få den på plass... eller kan du kjøpe ny for ca 4000 5000 kr eller du finner en på huggern brukt fra 1000 vist du er heldig Med tanke på miljøet så skal vi ikke anbefale noen å kjøre uten katalysator. Biltema har vel noen kurante katalysatorer vil jeg tro. Sjekk der! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Blir vel til at jeg bestiller en fra koed. Men setter et rør i steden for katalysatoren inntil jeg får en ny. Noen som vet om det kan ha noen innvirkninger på feks lambdasonden om jeg rett og slett bare fjerner katalysatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 får kjøpt flere typer billige "sportskatalysatorer" rundt omkring som erstatter den gamle. trur ikke det skal ha noe å si på lamdaen pga eksosen har passert den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg