alexanderb Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Skal senke en mazda mx3, har kjøpt fjærer som senker 40 mm, og har nå valget mellom røde koni og bilstein. Noen som har en formening om hva som er best? Vil ha den litt stiv og sportslig :) Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Jeg har røde koni på min og de er kjempegode. Har ikke prøvd bilstein, men dette skal også være knall dempere etter hva jeg har hørt. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 jeg har Billstein på min, og kommer aldri til og kjøpe koni etter og ha prøvd de to opp i mot hverandre. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Jeg har hatt Sachs og gule Koni på 240'n og ble skuffet over konstruksjonen til de gule Koni. Hvor Sachs var opp ned dempere var Koni vanlig konstruksjon, sikkert nok for å få plass til justeringen. Etterpå har jeg kjøpt Bilstein Sprint B8 til Vectraen som også var opp ned. Jeg har ikke så mye peiling på dette, men jeg ser for meg at opp ned demperne har en stødigere konstruksjon siden de både har en stempelstang og en ytterhylse som føring. I tillegg til at det blir minde fjørende masse siden sylinderen står fast i fjørbeinet og kun stempelstanga og ytterhylsen beveger seg. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Men så var det røde Koni du spurte om. Stemmer det at de ikke er justerbare. I så fall kan de hende de er opp ned de også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Motronic: rød vs. gul. Ser jo ut til at røde også er justerbare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Koni er oppskrytt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 røde koni dempere er justerbare, men må tas av bilen for å kunne justeres. (Demperen må kompriperes maks for å å vri på demper staget for å sku på ventilen) Etter hva jeg har fått høre så har bilstein fullt demperbein, mens koni er en insatsdemper. Så hadde jeg skulle velge i dag hadde jeg nok kjøpt bilstein. Når det kommer til senkingen så hadde jeg handlet hos ground controll i usa. De har coil over fjærer, men eibach fjærer og ground controll justeringsmekanisme. Koster ca 3500 ink frakt og moms. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg