sirsnare Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Skal kjøpe meg en "Rockford Fosgate RFR-3110" basser, og lurer litt på hva slags forsterker (tenkte på en type RF forsterker, for å få mest mulig av samme type slag, har allerede frontsett og 6x9" av RF.) folk her anbefaler til å dra denne, skal muligens koble på 2stk 6x9" RF (ettelleranna tall stÆsj), på..om jeg husker riktig, 150w.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Du bør ha en RF Power1001BD eller 1501BD forsterker til den sub'en. Den må ha mye kraft. La det være et monotrinn som driver den, og kjør en 4-kanaler på de andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c00p Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by sirsnare Skal kjøpe meg en "Rockford Fosgate RFR-3110" basser, og lurer litt på hva slags forsterker (tenkte på en type RF forsterker, for å få mest mulig av samme type slag, har allerede frontsett og 6x9" av RF.) folk her anbefaler til å dra denne, skal muligens koble på 2stk 6x9" RF (ettelleranna tall stÆsj), på..om jeg husker riktig, 150w.. Jeg anbefaller en PG forsterker. f.eks R.8.0:1 Siter - Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges - (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod - (X) MB 300E 88 mod - (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod - (X) VW golf 1.6 83 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Originally posted by sirsnare Skal kjøpe meg en "Rockford Fosgate RFR-3110" basser, og lurer litt på hva slags forsterker (tenkte på en type RF forsterker, for å få mest mulig av samme type slag, har allerede frontsett og 6x9" av RF.) folk her anbefaler til å dra denne, skal muligens koble på 2stk 6x9" RF (ettelleranna tall stÆsj), på..om jeg husker riktig, 150w.. Problemet er å få tak i en Type RF forsterker. De som er tilgjengelige er noen få av den første serien som kom som heter X serien. De som mange går å venter på som er sluppet i USA er XA/XC serien som er en oppdatering hvor det er blitt utbedret noen barnesykdommer. Jag har selv ventet i 9mnd på XC serien men ga opp tilslutt og fikk Power serien i stedenfor. Jeg har både en bd1501 og to 851X forsterkere til salgs. brukt i 2 mnd. som nye. Send mail eller PM for mere innformasjon. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by sirsnare Skal kjøpe meg en "Rockford Fosgate RFR-3110" basser, og lurer litt på hva slags forsterker (tenkte på en type RF forsterker, for å få mest mulig av samme type slag, har allerede frontsett og 6x9" av RF.) folk her anbefaler til å dra denne, skal muligens koble på 2stk 6x9" RF (ettelleranna tall stÆsj), på..om jeg husker riktig, 150w.. En Tru Technology Hammer eller Sledgehammer vil sparke liv i den subben der. Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Oktober 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 Har fått tak i en "hifonics andromeda" forsterker på 4x125w, den har klart å dra 4stk 15" neo-bassere, så tror den skal klare det. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 Den burde være kraftig nok den. Men du bør nok brukoble to og to kanaler, slik at du kan hente ut 700watt til hver spole. Og heller bruke en annen forsterker til de andre elementene... Håper du har nok strømforsyning... Husk at en 70A dynamo ikke har 70A tilgjengelig. Bilen bruker kanskje 15A utenom. Og så utnytter ikke laderegulatoren dynamoen max... Faktisk bare en 60-70%. Og da sitter du igjen med ca30A... Noe som igjen ikke er mer enn 414watt. Blir fort ganske mye disco-dimming av lys her... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Oktober 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 Ja,i grunn,hehe. Men har tenkt til å investere i et nytt batteri, og en spenningsregulator på 15v, + litt div. så jeg får gitt den nok strøm, og fortsatt ha litt igjen til resterende komponenter i bilen :p , og ja, har tenkt til å brokoble, Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 15v sier du... Må kanskje være et Stinger batteri da... Ikke mange som klarer så høy spenning. De fleste koker ved spenning over 14,4v. Hvor stor dynamo har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Oktober 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 Den er på 70A. Men når det kommer til det med V og tingtang på batt. så har jeg en liten hjelpegutt som har litt mer peiling på det der enn meg, og det var han som sa til meg at jeg burde kjøpe et batt. til og en spenningsregulator på 15V, ikke at jeg har snØring på hvordan han har tenkt til å koble det ..hihi :p Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 OK. Om du får deg et batteri som tåler 15v, og en god laderegulator. Så vil du, om du da har 55A tilgjengelig, klare å trekke 825watt, før spenningen synker. Det er ganske respektabelt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg