_240_turbo_ Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Jeg har en AT-motor og vi har kommet fra til at den får for lite bensin så jeg tømmer flotørkammeret med mye pådrag så da kutter den. Har den orginale R-sport pumpa. Jeg lurer da på følgende. -Kan jeg monter på en elektrisk pumpe fra et motronic system? -Hvordan kobler jeg opp pumpa? På tenningen? -Må jeg har justerbar btr? Noen som vet noe om dette eller har gjort det før? Takker for svar! Mvh Kai-Rune Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Du får tak i følgende: -Tank eller tankarmatur fra en bil med innsprut -Bensinpumpe og accumulatoren som ligger under bilen og den plata de sitter på. -Legg opp retur rør -Justerbar progressiv BTR for forgasser turbo motor. -Blend av choken med gummipakning og 5mm plate. -Kjør returen fra BTR og blend den andre utgangen som du ikke vil bruke da du bare har en gasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Du får tak i følgende: -Tank eller tankarmatur fra en bil med innsprut -Bensinpumpe og accumulatoren som ligger under bilen og den plata de sitter på. -Legg opp retur rør -Justerbar progressiv BTR for forgasser turbo motor. -Blend av choken med gummipakning og 5mm plate. -Kjør returen fra BTR og blend den andre utgangen som du ikke vil bruke da du bare har en gasser -Tank med armatur er enkelt å få tak i -Bensinpumpa fra ET-motor har jeg jo -Men hvorfor retur? trenger vel ikke det på forgasser? -BTR må jeg bestille... -Choken er blendet. -Fra BTR og tilbake i tanken? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Ja, retur. Du kan ikke kjøre alt det trykket den pumpa leverer inn på gasseren, da blir det oversvømmelse! Pumper jo 5-8 bar de pumpene! Regulatoren får jo bensin inn på en nippel som kommer fra pumpa, så regulerer den og sender det overflødige tilbake. Tror jeg hadde 0.3bar over turbotrykk på min, altså når den fikk 1 bar i ladetrykk så fikk den 1.3 bar bensintrykk. Tror det var sånn....hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 lysaker veit jeg har et utvalg i gasser regulatorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Ja, retur. Du kan ikke kjøre alt det trykket den pumpa leverer inn på gasseren, da blir det oversvømmelse! Pumper jo 5-8 bar de pumpene! Regulatoren får jo bensin inn på en nippel som kommer fra pumpa, så regulerer den og sender det overflødige tilbake. Tror jeg hadde 0.3bar over turbotrykk på min, altså når den fikk 1 bar i ladetrykk så fikk den 1.3 bar bensintrykk. Tror det var sånn....hehe Aha, det må jeg nesten forske litt på... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 lysaker veit jeg har et utvalg i gasser regulatorer Okei skal sjekke der. Pedersens racing hadde og så jeg. Må nesten ringe og høre en dag. Men det jeg enda lurer på er; må jeg ha en pumpe i tanken eller kan jeg bare ha den pumpa som er midt under bilen og hva gjør jeg med den gammle? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 for deg holder det sikkert bare å ha pumpe i tanken skulle en tru.. eller du kan kjøpe sånn wallbro sak, som ligger i tanken, da trenger du hvertfall ikke bekymre deg, den fløder 255liter i timen, kopiene(som mange mener, jeg skal ikke uttale meg) ligger helt ned i 60dollar på ebay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Ikke hør på hva B230ft sier..tullprat. Det er langt fra nok med en fødepumpe i tanken, min høytrykkspumpe slutta å virke en gang, da fikk jeg kutt rimelig kjapt kan man si! Den regulatoren du skal ha kjøper du hos GIK Turbo, du sier du skal ha en Malpassi regulator for forgasser turbo. Den er progressiv justerbar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stivare Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Har du "frisert" forgassernåla di også?. I så fall kan det kan være lurt å koble bensinpumpa på en bryter. Slik at du har mulighet til og slå av pumpa et lite øyeblikk før du stopper motoren. Da er systemet såpass tømt for bensin at den blir lettere og starte igjen. Funker suverent på min. Den er koblet på lysbryteren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 haha.. har aldri vert borti en AT motor som får for lite bensin. Den tømmer jo tanken på 25mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Har du "frisert" forgassernåla di også?.I så fall kan det kan være lurt å koble bensinpumpa på en bryter. Slik at du har mulighet til og slå av pumpa et lite øyeblikk før du stopper motoren. Da er systemet såpass tømt for bensin at den blir lettere og starte igjen. Funker suverent på min. Den er koblet på lysbryteren :) Nei, har bare den orginale turbogassernåla. Burde jeg gjøre det da? Det kan jo være lurt ellers får man jo aldri start igjen. :p Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 haha.. har aldri vert borti en AT motor som får for lite bensin. Den tømmer jo tanken på 25mil Neida, min går 30-35 mil! :thumb Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 "at" er bensinsluk ja. men min 230at brukte faktisk "kun" 1 liter mila på langkjøring.hadde forventet iallefall 1,5.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stivare Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Nei, har bare den orginale turbogassernåla. Burde jeg gjøre det da?Det kan jo være lurt ellers får man jo aldri start igjen. :p Neida du må ikke det. I alle fall ikke før du har planer om å dra til med et jæ...la Turbotrykk. Men da er det gjerne en del andre ting som må gjøres også. Ta en titt her http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249 der står det litt av hvert nyttig å vite :) For den som roter med gammel Volvo og Turbo, det beste forumet ever! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.