Radial Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 næh.. bilen kan starte med en halv-veis svinghjulsføler...som ikke er Helt fucked. Problemet blir at han skyter tenningskurven et sted borti natta. Tenninga MÅ stå på hakk 2(eller over...), og alle lys i dashen skal lyse! så kan du sette pluggen i hull 2 for Drivstoff-system og 4 for Tennings-system mener jeg å huske... uansett så sjekker du jo begge systemene for feil. Noter SAMTLIGE feilkoder som ikke er 1-1-1. Eventuell "haltende" svinghjulsføler, dårlig ledningsnett/følere vil vise seg på diagnosen. Good luck! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 næh.. bilen kan starte med en halv-veis svinghjulsføler...som ikke er Helt fucked. Problemet blir at han skyter tenningskurven et sted borti natta. Tenninga MÅ stå på hakk 2(eller over...), og alle lys i dashen skal lyse! så kan du sette pluggen i hull 2 for Drivstoff-system og 4 for Tennings-system mener jeg å huske... uansett så sjekker du jo begge systemene for feil. Noter SAMTLIGE feilkoder som ikke er 1-1-1. Eventuell "haltende" svinghjulsføler, dårlig ledningsnett/følere vil vise seg på diagnosen. Good luck! Nei, sett den i uttaket med tenningen av!! Det sies i verkstedsboken at man til og med skal ta ut sikringen, men det har jeg aldri gjort.. Slå AV tenning, sett den i uttak 2 og sett tenning i hakk 2. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 huh? kan jeg ikke huske det stod i haynesmanualen min :o Men,men..tok nå og nappa den ut og satte den inn igjen selv mens motoren gikk jeg...gikk fint det, fikk ut feilkodene. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Var det jeg gjorde ja, skrev litt feil. Satt pluggen i to'ern, og slo tenning på hakk 2, og så trykka jeg på knappen, lyste ikke et dugg. Er jo mulig dioden er skattkjørt da. Blir vel å gjøre som maxis sier, bytte dyser, chip og LMM og se hva som skjer. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Det kan være brudd i den diagnoseledningen din også da... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Var det jeg gjorde ja, skrev litt feil. Satt pluggen i to'ern, og slo tenning på hakk 2, og så trykka jeg på knappen, lyste ikke et dugg. Er jo mulig dioden er skattkjørt da. Det kan være du har dårlig kontakt i den lille ledningen eller et av hullene. selv slet jeg med min på 740'n og der var det bryteren som hadde dårlig kontakt men den kom seg etter litt massering :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 den knappen skal holdes inne i mer enn 3sek, men mindre enn 5sek.. bare et trykk så skjer det ingenting, må holdes inne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Chippen er mappet for 465 cc dyser (de grønne gir det @3,8 bar), 3" LMM (76-78 mm innvendig). Det oppsettet funker bra på min :morph: , så jeg ville først sørget for riktig areal på LMM!! Hvis ikke det fungerer ville jeg som tidligere nevnt i tråden byttet til original chip/dyser/LMM. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Nå har jeg fiksa feilen. :) Viste seg at LMMen var totalt konka. Så skaffa en ny og har montert den i et 76,8mm rør. :) Nå går bilen helt strøkent. Helvete jeg er glad! :D Så i mårra skal en liten walbro sak i tanken og så skal ladetrykket opp. ;) Takk for hjelpen, dere satt meg på rett spor! :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Faen:P leste igjennom hele tråden og hadde LMM i hue fra første stund:P hehe. Lykke til videre me trimminga:) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Ja og det verste er at noe av det første han prøvde å bytte var nettopp LMM.. Men er vel nesten slitedel på Volvo det.. omtrent så man er skeptisk ved montering av en splitter ny en!! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 hehe :) Har aldri bytta en eneste LMM jeg... Har bare hørt om folk her som bytter hver mandag:P hehe, neida... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Tror min hadde fått røff behandling når jeg bygde om til 3". Den tråden som går i et kryss inni der var bortevekk. Bilen går sånn tålelig greit nå. Men har no jævlig til banking på tomgang, høres ikke bra ut. Så må finne ut hva det er. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 kan være en av ventilene dine, men du kan heise bilen opp også og hørre under den, viss det kommer masse banking fra bånnpanna så er det ikkje så bra. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg