Dasse Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Hei. ABS-lampen begynner å lyse rett etter at man har startet å kjøre bilen og hjulene låser seg under bråbremsing. Hvor mye kan jeg forvente på å bruke på for å fikse abs-en hos verksted eller privat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Hvis bilen må rulle før lampa kommer, ville jeg tippa det er noe feil med en av sensorene. Kan jo evnt. være led.brudd. Det er greit å finne ut av hvis du finner igjen abs styreenheten og ohm'er sensorene. Hvis det her ikke sier deg noe kan det være greit å stikke på verksted. Vet ikke hva det koster, med de bør ikke bruke noe særlig tid på å finne det ut i alle fall. Og en sensor eller led. kan jeg aldri tro koster mye. Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Kan noen her fortelle meg hvordan pedalen oppfører seg på en Saab 9000 med ABS? Jeg prøvekjørte en der det var som å bremse med en vanlig bil uten abs bort sett fra at hjulene låser seg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Skal være riktig på alle biler med Abs det!? Skal jo være som å bremse med en bil uten, bare at hjula ikke låser hvis du klemmer til! Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg