Gå til innhold

Taunus 17m

Ranger emnet


Crackler

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med en OSI??

 

ja hva med OSI? Eneste som kler noe så spesielt som 20M OSI er en original may turbo.. En p7-1 (som er min favoritt) og en p7-2 er greit nok å bygge om, men her i norge er OSI enn så lenge en relativt skjelden sak. De fleste OSI'er i norge er importerte. Tror det var 3 stk som ble tatt inn til norge fra fabrikk. Skyt meg hvis jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter 2.8 gassermotor fra granada i ene P5`en min. Kjører originalkasse med rattgir og det hele jeg. Fungerer FJELL. Og en 2.8 med litt spissere kam og fin fortenning går mere enn godt nok i en 17m som en skal bruke.. Våt asfalt så kan man fint spinne på 3. gir, så langt en vil.. 2.gir går flott på tørr asfalt.

 

Dette er jo da med 1700kasse og 1700 aksel da. Ikke stort mere enn 170 i toppfart. Men holder i massevis i den gamle balja spør du meg =p

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du monterer selvfølgelig pyseføner på V4'n etter å ha frest av stemplene 2.oomm, og satt i høykapasitet oljepumpe. I sverige finner du en 50mm SU eller strømberg og monterer dette i sugapplikasjon, du får da med litt omhyggelig valg av turbo fullt ladetrykk fra 17-1800 rpm til 55oo rpm. Noe særlig mer gøy er det vanskelig å få ut av en V4'er. Det beste er å få tak i en 60HK 17oo, den har 8:1 i komp orginalt, med fresing av stempler her kryper det ned mot 7:1 i komp og da kan du virkelig lade. Den effekten du da får kombinert med den lave vekta gjør dette til en killer i lyskryss osv. Gudd løck! M er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke bilde av de nå. annet enn ett avstandsbilde av bilen. bilen står under en meter med snø ute her. felgene er helt greie de.. med dekk vil jeg ha 500 kr mer pr hjul. jeg satte på helt nye dekk i høst. de har rullet kanskje så mye som 50 mil.. Jeg har en del M-deler ja, og den boka kjøpte du nok av meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vet at 2.3 V6 har stort utbytte av å få polert innsug og utblås. Puster lettere. Sett i 2.0 OHC ventiler fra Taunus eller Granada. Det er ikke plass til større ventiler. I tillegg setter du i 2.8 kam. Fattern gjorde det på en 2.3 Granada. Pluss sliping av utblås og innsugskanaler. Den spant på tredje på tørr asfalt uten hjelp av clutchbruk. Bare trø på gassen, men det gikk med en god del suppe da!!! Blir ikke dette nok kan du dra på med et innsug fra 2.6, 2.8 er for åpent, eller du må spesiallage pakningen. Hadde planer om dette da jeg hadde en 17M P7/2 HT -69mod. luss et hjemmelaget 2.5" eksos med minimalt med potter. Reglene for så gamle biler er at de ikke skal bråke unødvendig mye, ingen dB. (Hvis det ikke er forandret.)

Lykke til uansett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår