urqell Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Har lyst til og kjøpe Volvo felt.Har noen tips om hva man må passe på av rust,og hvor utsatte steder er? Er det andre svakheter med motor eller elsystem? Er det noe som er greit og gjøre motormessig evt for og bedre motoreffekten? M,V,H, Ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Står en tråd om dette på Volvodelen av forumet... Gamle biler kan jo ruste hvorsomhelst, men etter å ha gått gjennom mange feltvogner så jeg at fotbrønnene foran er svært utsatt. Videre er det ofte rust langs den nedre kanten mellom hjulene og mot bakre hjulbue. Motoren kan byttes ut mot en B20, gjerne borret opp til B22, alternativt med Penta-veiv hvis det finnes, men den bør ikke trimmes på en slik måte at dreiemomentmaksimum flyttes særlig oppover på turtallsskalaen. Det passer sikkert med en rettstilt B23 også, men det er vel å fjerne seg litt vel langt fra originalkonseptet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hmmm......... Hva med en B30 motor. De ble jo levert med dette i 79, da med type betegnelse C30 tror jeg. Sier TROR altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 C303 heter dem. Ble produsert på 70 tallet. En 75 mod til salgs her. http://www.blocket.se/vi/12393303.htm?ca=7_s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urqell Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 da er det bare bilen som mangler,har planer om og ta meg god tid til og se etter bil,så jeg håper og få prøvekjørt en etterhvert,så jeg får følelsen av hvordan de er og kjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 http://www.offroad.no Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 den norske valpen gikk ut av produksjon i 68. Så skl du ha norske forsvarets bil, må du kjøpe eldre. og den ble ikke levert med b20. Har en selv som er veldig bra. se opp for slarkete styring. Men selv den tighteste forstillinga vil kaste litt med hjula, ettersom hjulene er så store. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urqell Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Går volvofelten inn garasjen min som er ca 1,96 ,eller er den for høy? Er det høydeforskjell på hard top og kalesje felt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hardtop er høyere enn feltvogna. Min port er 2 meter, og det går greit. bare å passe på at leddporten er HEEEELT oppe... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pat36 Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Hva med å vurdere en volvo c303 i stedet? Svenskene selger 75-76modeller nå. Priser fra 25ooo og oppover. Siter http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=52415 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Hva med å vurdere en volvo c303 i stedet? Svenskene selger 75-76modeller nå. Priser fra 25ooo og oppover. dårligere kvalitet på den enn den gode gamle norske. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.