mobpedersen Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 hei, har hørt mye fram og tilbake angående ekstra langlys.. noen som vet konkret hva reglene er ? har en king cab med 2 langlys i kufangern, men vil også montere i veltebøylen på lasteplanet! har hørt noe om at det er ulovelig, men er det riktig når trailere kjører med 6-8 av de i fronten ? Siter 22" Mak G-Five all the way.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Antall: Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy. Krav til lysstyrke: Den største lysstyrken for samtlige lykter for fjernlys som kan lyse samtidig (tillatt med vendebryter), må ikke overstige 480 lux. Husk at ganske mange monterer ekstralys uten å tenke på reglene, så ikke alt du møter på veien er lovlig. (med forbehold om at jeg surrer) :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy. (med forbehold om at jeg surrer) :) Du surrer litt. Totalt kan man ha 4 fjernlys. Hvis man kobler ut de originale fjernlysene, så kan man ha 4 ekstra-lys. Man må ha partall antall lys, altså 2 eller 4. 3 stk er ikke lov, uvisst hvorfor. En jeg kjenner ble stoppet i promillekontroll. Derifra fikk han med seg 2000 kr i forelegg for uregelmenterte langlys. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Du surrer litt. Totalt kan man ha 4 fjernlys. Hvis man kobler ut de originale fjernlysene, så kan man ha 4 ekstra-lys. Man må ha partall antall lys, altså 2 eller 4. 3 stk er ikke lov, uvisst hvorfor. En jeg kjenner ble stoppet i promillekontroll. Derifra fikk han med seg 2000 kr i forelegg for uregelmenterte langlys. Før 9 på morraen surres det litt.. :PDet jeg skrev (som du quotet) stemmer i og for seg, da N3 er lastebil over 12tonn, og da er reglene 6 totalt med 480 lux. På personbil (som var det han ville vite :P), er det som du skriver 4 som er maks. Maks lux/lys er vel 480/100%. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg