Elling Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 hei, har to spm: 1. jeg har ecomax chip, er en lavtrykksturbo, og en pysventil. hvis jeg stiller inn ventilen så jeg lader feks 0.6 så peaker ladetrykket til 0.9 før det stbiliserer seg på 0.6 samme med høyere trykk, 0.9 feks, da spretter det opp i 1.4 og sånn... og hører tenningsbanken, men den blir justert ned og trykket havner på 0.9. dette irriterer meg litt fordi liker ikke tenningbanken... noen ide hvoror den peaker sånn? kan det være WG-klokka som er sliten? 2: hvor mye mer effekt er det ved bytte til et JT anlegg? sånn ca... og har hørt at man kan få ustabilt turbotrykk av dette, stemmer det? håper på og takker for svar:) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Kommer seg nok med ny og strammere actuator. Har ingen peak på min. lader 1,0 stabilt. Kjører med Bsr 0,8 actuator og 3toms jt fra turbo, ingen problemer med ustabilt ladetrykk. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Pysventilen "lurer" wastegate aktuatoren til å tro at den lader mindre.. Men fjæra er såpass svak, og det kommer så mye eksos inn i turbinen at wastegaten blåses rett og slett opp, og eksosen går ut i wastegate hullet istedenfor rundt i sneglehuset. Er derfor man får ustabilt trykk. Løsninga er å kjøpe en wastegate med strammere fjær. Du kan jo selvsagt modifisere den du har nå med litt "jalla-mekk", men det gidder jeg ikke å gå inn på nå. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 aha... så en slike en bsr klokke må på handle lista ja... mye koster den sirkus? får man en klokke med litt mindre grunntrykk enn 0.8 eler kan man slakke den så den lader under 0.8 og? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 har du ecomax chip så er det jo bare rett opp på 1.2-1.3;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 jojo... sant... men er bruks bil og, og har ikke plass og tiden til å skru lengre omtrent, er minimalt, så er hypp på at den skal gå en stund før turboen raser;) men noen som vet om bsr klokka går ann å justere ned? eller er "start" trykket på 0,8? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Orginalsnurra klarer glatt 0,8bar. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 i det "lange" løp og? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Orginal turboen skal holde lenge den hvis du ikkje skal over 0,8. Bsr har flere actuatorer. Bare å velge en som passer:) http://sv.bsrab.se/products/list/turboparts/ Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 den turboen holder på mer trykk og.. min misshandla jeg skikkelig, men lå på 1.3 jevnt over, uten org dumpen, den er fast som ei fjortistøs i lagrene den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 takker for svar her! har hjulpet masse! åssen olje bruker dere? jeg har dårlig samvittighet for har ikke byttet siden jeg fikk bilen hehe :) OG; vet noen her åssen det går med plassen til oljefilteret om jeg setter på en sånn sandwich så jeg kan få oljekjøler...? tenkte på orginal anlegget og eventuelle andre trimanlegg? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 du har olje kjøler orginalt, varmeveksler som går på kjølevannet.. jeg kjører castrol edge sport 10w60, 0w40 på vinteren.. den er nokså dyr, men jeg er fornøyd med den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 men er det ikke mer effektivt med en ekstern kjøler som jeg monterer i fronten av bilen...? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Går akkurat klar av filtret med orginal kjøler, og 3" downpipe. Bare mm i klaring da, men de holder. Kan jo få se på min en dag?? Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 men sånn oljesandwich.. er den noe særlig tykkere enn den som sitter der...? har liksom ikke kikket så mye nedi der for sitter bre og fantaserer litt hehe... har en oljekjøler som jeg har på 245'n.. hvor er du fra a? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.