Gå til innhold

Pokerfjes: VW Caddy -88 .... nok ett prosjekt!

Ranger emnet


Pokerfjes

Anbefalte innlegg

Morn!

 

Kjøpte ny bil for noen uker siden....igjen(4. på ett år elns. :scared )

 

Hadde latterlig lavt budsjett og valget fallt på Caddy , når jeg fant en billig og kurrant. Beskrivelsen i annonsen var; Grei bil, starter og går. Årsavgifta var betalt og den er eu-godkjent til august 08. Perfekt for meg! Som alltid var jeg på leiting etter en bruksbil jeg kan gi faen i, men sånn blir det jo aldri. Er en sjelden bil å se på veien så får gi den kjærlighet.

 

Sånn så den ut når jeg kjøpte den. Med den utrolig deilige rs-fangern!

IMG_0701.jpg

IMG_0726s.jpg

IMG_0713.jpg

IMG_0722s.jpg

 

 

Begynte øyeblikkelig å jobbe på den.

Først å fremst

- Fikse eksosen, den var kaputt

- Rive av rs fangeren og kaste den til heeeeelvete!!!

- Fjerne horna\tutene. liker ikke kjøringa til turister mer en nestemmannen, men finnes jo grenser...

- Fjerne panserforlengeren

- Bolten som holder dynamoen var knukket så den hang løst. Selgern visste ingenting om det, hehe...

- Bytte til 2 lykters grill

- Litt småtterier på motoren osv.

osv

 

Planene utenom det er at den skal bli kul, stilren og clean. Ikke noe stylingstull(hater ikke på styling på rette biler, men caddy er ikke en av de).

 

HJUL\UNDERSTELL

- Nye dekk til ett av de andre settene felger

- Senke, axelflip bak, og fjærer\dempere foran

- Kanskje noen stag hvis jeg skal kjøre fort :)

- Planen er rustfri her og

 

EKSTERIØR

- Fjerning av all rust

- Etterhvert, lakkering(Lofotengrun eller lignende)

- Frontfanger, har lyst på Polardego's kromfanger, men har nok penger i øyeblikket. Så blir nok en orginal fra høggern.

- Bakfangerne. Enten skal de lakkes sort. Eller pusses og poleres.

 

INTERIØR

- Nytt instrumentpanel, da det er litt fucka.

- Andre seter?

- Har lyst på det gamle GTi rattet fra før 79

- Midtkonsoll med instrumenter muligens.

- Ny bakrute, helst skyverute.

 

MOTOR

- Bytte Registerreim

- Bytte olje,oljefilter, luftfilter,plugger,pluggledninger+++

- Bytte motor etterhvert, gti hadde vært kult.

- Har lyst på rustfritt eksosanlegg, skal ha etterhvert.

 

Hatt det fint denne motoren, det filteret veide flere kilo sikkert...

IMG_0740s.jpg

 

Etter en kveld med demontering og felgbytte blei den slik

IMG_0754s.jpg

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er ett ukjent merke med 215\40-16 , hehe, ikke helt riktig. Det sporer veldig, og føles feil ut. Men de var det eneste komplette settet jeg har liggende

Skal ha på enten disse;

Revolution 7x14

DSC00926.jpg

Eller disse,

Ukjent 7x15

DSC02175.jpg

 

I tillegg fikk jeg kjøpt meg små speil hos en lokal høgger+ en ny grill og en noe bedre eksos. Så sånn ser den ut idag(22.07.07)

DSC02185.jpg

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så, en hel post dedikert til en av de tidligere eier sine "påfunn"

Hmm, basskasse. Kappa i karroseriet og lagd resten av kassa i drittspon

DSC02191.jpg

 

hengsler til dasslokket

DSC02193.jpg

DSC02194.jpg

 

gassdempere til dasslokket, riktig montering=en bøyd spiker!

DSC02195.jpg

 

Reparering av vannlekasjer, byggmakkerteip

DSC02198.jpg

 

Fangerne bak, i en lekker farge!

DSC02200.jpg

 

Montering av frontfanger, riktig det?

IMG_0720s.jpg

 

Begynnt å pusse...

IMG_0714.jpg

 

Mener ikke å henge personen ut, bare vise at noen gir faen i bilene sine :)

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pussa noe ned på sida, og lakka med boks. Det holder inntil videre

DSC02188.jpg

 

Også ett skrytebilde, når jeg kom hjem og sjekka skikkelig fant jeg til min forskrekkelse "perfekte" kanaler og nesten null rust under!! det er ikke dårlig for en såå velikeholdt caddy!

IMG_0710s.jpg

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med oppdatering.

Gjør hva jeg kan, men blir mye jobbing og lite penger til bil for tida. Men jeg har fått fjerna de grusome blå fangerne, den ene kunne jeg skru av og den andre måtte kappes i småbiter for å komme av. I tilegg fikk jeg kjøpt rød akryllakk til baklyktene, og snudde de opp ned så jeg får hvitt blinklys... mener å ha lest det her på forumet en gang.

DSC02245.jpg

DSC02250.jpg

DSC02256.jpg

 

Jeg har aldri gjort det med baklykter før, og hadde aldri venta meg ett så godt resultat. De ser orginale ut, må se skikkelig nærme for å se noe oransje igjen. Synes det hjalp veldig på utseende.

 

 

Også fikk jeg kappa til en plate som skal dekke de hullene i coupeveggen. Skal lakke hele lasteplanen snart, siden det er i forskjellige farger og drit. Men det er ihvertfall tett og ser ikke så teit ut. Skal også sparkle igjen "kløftene" mellom plata og resten.

DSC02262.jpg

 

edit.

har glemt å vise hvor fin basskassa var, og i hvilket materiale den var i. Skjønte fort hva som lukta så jævlig

IMG_0725.jpg

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for respons. Det er dårlig gjort å gjøre sånn med en stakkars caddy ja, den har aldri gjort en flue fortred :) . Har vurdert å sveise på en sånn plate bak ja, men etter litt bildesurfing føler jeg at den løsninga er litt vel vanlig. Så tenkte å prøve på enten strøkene nedpussa og polerte orginalfangere bak, eller delt kromfanger fra golf.

Kjøpte meg noen litt mere komfortable felger\dekk idag.

6x14" ATS Cup med 195\60 . Med andre ord ikke noen lowriderprofil, men det så rimelig greit ut, og blei himmelsk å kjøre med i forhold til de 215 dekka.

DSC02285.jpg

 

Det er det eneste jeg har fått gjort de siste dagene, pga. dårlig vær. Men mer kommer nok snart

 

Edit. 3\8-07

Yes, da var dørpaneler kjøpt, og på plass!

DSC02288.jpg

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ett dilemma nå

For en uke siden kjøpte jeg en hel golf gti delebil(kan ikke registreres). Har drevet å plukke den i deler siste uka for å bygge om caddyn, men jeg har begynnt å tvile. Grunnen til det er at jeg setter kjøreegenskaper over motor, og virker ikke som det er caddy sin store side. Er det noen som mener noe annet må de gjerne si ifra, har ikke fått kjørt min så mye (hardt) pga. dårlig registerreim.

 

Så enten forblir caddyn en kul bruksbil med 1,6l i tilegg til at jeg kjøper meg en golf\jetta og putter gti i den. ELler så blir Caddyn Gti :)

 

Hva mener godtfolket?

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare legger det ut her så andre med lignende spørsmål kan se.

 

Vil først si, jeg er absolutt ingen mekaniker. Har liten erfaring,men må jo prøve en gang. Det var jo en fyr som kunne gå på vann, så dette burde gå :)

 

Bensintilførsel

1. Kan jeg bruke orginaltanken fra caddy? etter hva jeg har skjønt så har den innebygd mek. pumpe. Er det bare å koble på bensinpumpa fra Gti'n? Og bensinrøra? For ikke å nevne den tingen som mottar bensinen i retur(vet ikke navnet på den.)?

 

Motorbytte

2. Planen er å sette en palle under motoren, løsne motoren og løfte opp fronten på bilen med talje. Vil det gå så greit som jeg håper?

 

Ledningsnett

3. Hvilket av de må jeg bytte? Jeg har begynnt å pille ut alt og markere det. Ser forskjeller allerede, men f.eks. det innvendige er vel likt?

 

Bremsekraftforsterkeren

4. Denne er bare å løsne, og bytte? Bruker de samme pumpe?

 

Er sikkert masse jeg har glemt i farta, men det er seint...og jeg vil sove!!

Men takk for svar!

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare legger det ut her så andre med lignende spørsmål kan se.

 

Vil først si, jeg er absolutt ingen mekaniker. Har liten erfaring,men må jo prøve en gang. Det var jo en fyr som kunne gå på vann, så dette burde gå :)

 

Bensintilførsel

1. Kan jeg bruke orginaltanken fra caddy? etter hva jeg har skjønt så har den innebygd mek. pumpe. Er det bare å koble på bensinpumpa fra Gti'n? Og bensinrøra? For ikke å nevne den tingen som mottar bensinen i retur(vet ikke navnet på den.)?

 

Motorbytte

2. Planen er å sette en palle under motoren, løsne motoren og løfte opp fronten på bilen med talje. Vil det gå så greit som jeg håper?

 

Ledningsnett

3. Hvilket av de må jeg bytte? Jeg har begynnt å pille ut alt og markere det. Ser forskjeller allerede, men f.eks. det innvendige er vel likt?

 

Bremsekraftforsterkeren

4. Denne er bare å løsne, og bytte? Bruker de samme pumpe?

 

Er sikkert masse jeg har glemt i farta, men det er seint...og jeg vil sove!!

Men takk for svar!

 

 

1. Eg brukte den orginale tanken fra caddyen. Bensinpumpa og bensinregulatoren fra en gti samt bensinrøra.

 

2. Det går heilt fin det vettu.

 

3. Eg nesten alt eg. Eg skjøtte det orginale som går bakover te lykter bak osv mot det fra gtien. Så eg brukte vell 90 % fra gtien.

 

4. Denne er bare å løsne ja. Eg brukte alt det og fra gtien.

 

Håper du fikk svar ppå det du lurte på. ;)

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår