Gå til innhold

vagen sin bildetråd

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

HDR eller bare etterbehandling Vagen ?

 

"HDR eller 'bare' etterbehandling" blir vel litt feil formulering. For og lage ett HDR bilde så kan du noe så simpelt som og ta ett par bilder inn i ett program og leke deg frem og tilbake med noen instillinger. VIPS, så har du ett HDR bilde. Alt jeg gjør er "for hånd" i photoshop som er noe heeeelt annet :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 653
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"HDR eller 'bare' etterbehandling" blir vel litt feil formulering. For og lage ett HDR bilde så kan du noe så simpelt som og ta ett par bilder inn i ett program og leke deg frem og tilbake med noen instillinger. VIPS, så har du ett HDR bilde. Alt jeg gjør er "for hånd" i photoshop som er noe heeeelt annet :thumb

 

Med HDR tenker jeg på teknikken der man kombinerer flere eksponeringer inn i ett bilde. Med "bare redigering" tenker jeg på 1 bilde med masse etterarbeid.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, takker.

 

Viper: Orginal full-størrelse versjonene av bildene er gode for 76x50cm utskrifter. Bestilte en utskrift av ett bilde som en test for og sjekke. Men full-størrelse bildene er reservert eieren av bilen, og meg. Noe ekstra må de få for og stille opp med bilene sine ;-)

 

 

Hvor høy oppløsning er det på bilda i full størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med HDR tenker jeg på teknikken der man kombinerer flere eksponeringer inn i ett bilde. Med "bare redigering" tenker jeg på 1 bilde med masse etterarbeid.

 

Ok, da tenkte vi bare litt forskjellig. Alt jeg noen gang har sett eller lest om HDR, så har det bare vært snakk om og kombinere flere eksponeringer til ett bilde ved og justere lagene oppå hverandre (tone, lyshet, farger osv). Det er ikke det jeg gjør.

 

Men nå er ikke dette en "how to" tråd... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you :)

 

Som en liten rettelse til mitt første innlegg: fra og med forrige bilde postet, og fremover, så er alle bildene etterbehandlet i photoshop cs3. Ikke at det har så mye og si, men rett skal være rett og alt det der...

 

mr2mk206.jpg

 

1680x1050 (anbefales):

http://img.photobucket.com/albums/v398/markryder/fotowork/mr2mk206b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår