Gå til innhold

Muligheter for effektøkning på 316 E36???

Ranger emnet


MrJørgensen

Anbefalte innlegg

sedan, ja angrer vel litt når jeg tenker på det nå.

Men har forsikringa på meg og da hadde det blitt dyrt med større motor.

 

Har satt i ny stereo med to 12" bak og bytta ut høyttalere inne i bilen.

Så får jeg snart spoiler på den, og har planer om 18" dekk og senking.

Muligens et bodykit og full lakkering med tiden...

 

Men du veit ikke om noen med 316 som har filter eksos og chip da, vil hvertfall vite ca hvor mye effekt jeg får fra det før jeg legger det helt fra meg...

 

mye betaler du i forsikring da? bare gi opp den effektøkningen din.. legg den på hylla og vent til du har bedre råd til mer hk.. (ja eg kjører 318i, men jeg har ikke m40 motoren og jeg klager ikke over at den går dårlig.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye betaler du i forsikring da? bare gi opp den effektøkningen din.. legg den på hylla og vent til du har bedre råd til mer hk.. (ja eg kjører 318i, men jeg har ikke m40 motoren og jeg klager ikke over at den går dårlig.

 

18" felger? husk at motoren skal klare å dra hjula rundt da! da kan jeg skjønne at du skal hente ut mere hester. tror du er den eneste som har som mål å få en 316 til å gå skikkelig dårlig! 18tom og spoiler! uff uff!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9200 i forsikring.

 

okai så kommer den aldri til å gå noe rått, men var aldri planen.

Men hva er så galt med å ha et litt ok utseende på den da? trenger jo ikke ha syk motor for å se tøff ut?!

 

du vet hva uavfjæret vekt er? hvis ikke så kan jeg råde deg til å sette på maks 15"! da får du lære mer om hva som gjør at en bil faktisk har kjøre egenskaper!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare skal innfinne deg med at du ikke har en racerbil først som sist, så tar du det derifra heller:)

 

Som Volvo_Sleeper sier så vil 18" felger være med på å dra ned akselerasjonen din betraktelig, du vil ikke få mindre kraft, men motoren din får mer vekt å dra rundt før kreftene går i bakken, hvis du skjønner?

 

Ellers er det bare å finne deg ny eksos fra katalysator og ut samt et luftfilter. Du får ikke mer hester her heller, ivertfall ikke noe nevneverdig, men motoren din får mer luft på høyt turtall, og vil dermed orke mer. Dette forutsetter igjen at du ikke monterer et av typen som bare drar varmluft.

 

Sålenge bilen din kan kjøre trygt å fint i 90km/t så er det egentlig uinteressant hvor fort du kommer opp i den farten, er som regel ikke lov å kjøre fortere uansett;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo_sleeper: legg deg og sov ut alkoholen a. hehe..

 

Se linken i signaturen min mr jørgensen. jeg kjøpte min ogrinal men valget blei å få den mest mulig orginal og jeg har satt på m-tech styling og senket den 60/40 og har 17" felger..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og billigste måte å få bilen din til å gå bedre er å fjerne vekt. Kast ut alt som er unødvendig. En 316I har ok kjøreegenskaper og kan med rette sjåføren gå meget bra i svinger Letter du den for vekt blir den raskere og du kan kjøre fra biler som i utgangspunktet et mye raskere men en bil som vinner ved aks test blir den aldri. Det krever mer power eller ca 500 kg letting noe som ikke er helt realistisk. Chip er bortkastede penger på den bilen. Et bedre luftfilter kan gi litt mer effekt men tror ikke du merker det unntatt med mer lyd.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja trur nok jeg blir å beholde den bilen en stund uansett. Til jeg har fått mere bonus på forsikring å sånn.

 

Men står 15" på den nå og jeg synes det er litt lite, trudde ikke det hadde så mye å si på ytelsen ossen felger som står på, så lenge en går ned på dekkdimensjonen...

 

Skal nå hvertfall kjøpe et knfilter til den for å få litt bedre lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok muligens 15" får bli da, de ser jo hvertfall ok ut :)

 

Men hva mener dere jeg burde ha av styling på den? Selv om det er en 316 så vil jeg jo at den skal se fin ut.

Hvordan er forresten KN performance kit som de selger på schmiedmann? Er det god kvalitet?

 

TAM: Noen tips på hva som bør fjernes for å få litt vekttap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener dere jeg burde ha av styling på den? Selv om det er en 316 så vil jeg jo at den skal se fin ut.

 

 

Ingenting, bortsett fra fjerning av eventuelle oransje blinklys og emblemer.

Bare masse senking..

 

 

Hvordan er forresten KN performance kit som de selger på schmiedmann? Er det god kvalitet?

 

Bare et rør med et luftfilter i enden..

K&N lager bra filter, men ville heller kjøpt et som du pakker i den orginale luftfilterboksen din, disse er som regel vaskbare, så du slipper å bytte hvert år, du bare vasker dem..

 

 

 

Noen tips på hva som bør fjernes for å få litt vekttap?

 

Reservehjul, hjulkryss, sub og annet tull.

Alt du ikke trenger til å kjøre rundt der du bor tar du ut, enkelt å greit.

Skulle du punktere finnes det sånn "Reservehjul - på - boks" du kan bruke..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på lyden fra filteret jeg da, har hørt at man får lite eller ingen lyd fra et filter som monteres i originalboksen.

Var noen som påsto at knfilter fra schmiedmann var fake og ikke ekte kn, så derfor jeg lurer ;)

 

Reservehjulet kan jeg hive ut, har lite annet tull der inne. Subene derimot er UAKTUELT!!! hehe skal jo ha litt god lyd når jeg bruker den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på lyden fra filteret jeg da, har hørt at man får lite eller ingen lyd fra et filter som monteres i originalboksen.

Var noen som påsto at knfilter fra schmiedmann var fake og ikke ekte kn, så derfor jeg lurer ;)

 

Ingen forskjell i lyd i orginal boks, men hvorfor kjøre rundt med Båååp lyd hver gang du gir gass?

Er bare slitsomt, spesielt hvis du skal kjøre langt.

 

 

Subene derimot er UAKTUELT!!! hehe skal jo ha litt god lyd når jeg bruker den!

 

Mye lyd er veldig skjelden bra lyd;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår