Gå til innhold

Clutchen er borte


Somme

Anbefalte innlegg

Hei, merka idag når jeg skulle kjøre at clutchen var borte, pedalen gikk i bånn utenmotstand og kom ikke tilbake. Den var fin igår så skjønner ingen ting:( fylte på ekstra bremseveske/clutchveske uten resultater. Men når jeg klemmer inn pedalen hører jeg akkuratt som et liten puste lyd kan dette ha noen sammenheng??

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det skjedde med min engang også..Fylte på mer bremseveske og pumpet som faen på clutchen i 10min så var den som ny :)

Bare dra clutchen fram igjen press den ibånn igjen ;)

 

Er nok en måte å lufte systemet på men har ikke sett noe mer på dette enda...Men ser ut for det har skjedd med min igjen hehe..Har stått i ro i 3-4måneder så er kanskje ikke så rart..

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med min engang også..Fylte på mer bremseveske og pumpet som faen på clutchen i 10min så var den som ny :)

Bare dra clutchen fram igjen press den ibånn igjen ;)

 

Er nok en måte å lufte systemet på men har ikke sett noe mer på dette enda...Men ser ut for det har skjedd med min igjen hehe..Har stått i ro i 3-4måneder så er kanskje ikke så rart..

 

etter mye pumping på clutchen får jeg opp litt trykk, men den klarer ikke holde det. Men så på væskenivået også nå nettopp var nesten ingen ting igjen. Men ser ingen form for lekasje under bilen så lurer på om det er noe inni bilen?

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye pumping på clutchen får jeg opp litt trykk, men den klarer ikke holde det. Men så på væskenivået også nå nettopp var nesten ingen ting igjen. Men ser ingen form for lekasje under bilen så lurer på om det er noe inni bilen?

 

Prøv å fyll opp med bremsevæske og pump på nytt ;)

Om det ikke er lekkasje så burde det bare være å pumpe/lufte ;)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta clutch "sylinderen" på pedalen igår, men til min store overaskelse var det ikke denne det var feil på. Fylte oppi med mere veske pumpet å luftet en stund, men merka plutselig det var bløtt i gulvet. tok opp matta å så det var et slags alu rør der det var rusta hull i. Noen som vet hvor jeg får taki nytt slikt rør?

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel vandelig bremse rør det. har ihvertfall vært det på de bilene med hydr.kløtsj som jeg har sett.

det får du kjøpt stort sett over alt der de selger bildeler. pleier å få kjøpt dem i ferdige lengder hvis du vet hvor mye du må bytte ca.

med mindre du må bytte noen meter:P da må du flense selv;)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår