klezz Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Takk for alle svar:) Vis jeg må ha datasprut når jeg skal ha over 300hk så blir det nokk ikke så mange hester.:( Men det skader jo ikke å forsterke motoren slik at den tåler mer effekt enn det jeg tenke å ha da.. Men til dere som kan litt mer om ET insprøytningen enn meg, vil det gå ann å få en plass mellom 280-300hk da uten av avgassen blir helt feil? Kan noen forklare meg hvordan jeg ser at girbox'en er en M90, står der M90 på selve girboxen eller? Og ble alle Volvo 940 levert med m90? mvh krisotffer:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 nei, kun de 940'ene som har turbo (FK og FT) fra overgangen mellom 1994 og 1995 og opp har M90. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satsa på veldig holdbare 220-250 hester først. Når du klarer det, og redskapen holder (bakaksling, stikkaksler, mellomaksling, motorfester... ikke minst Girkassa!), kan du Vurdere mer. Det lønner seg å ikke håpe så mye når det gjelder hk... man kan bli skikkelig skuffa. Jeg så for meg 180 gamper og ca 300nm i tralla mi før jeg bremsa'n... så for meg ble en bremsing skikkelig gøy:) Solgte den i går.:( Trist... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 nei, kun de 940'ene som har turbo (FK og FT) fra overgangen mellom 1994 og 1995 og opp har M90. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satsa på veldig holdbare 220-250 hester først. Når du klarer det, og redskapen holder (bakaksling, stikkaksler, mellomaksling, motorfester... ikke minst Girkassa!), kan du Vurdere mer. Det lønner seg å ikke håpe så mye når det gjelder hk... man kan bli skikkelig skuffa. Jeg så for meg 180 gamper og ca 300nm i tralla mi før jeg bremsa'n... så for meg ble en bremsing skikkelig gøy:) Solgte den i går.:( Trist... Domt at du solgte den..:( Ja det gjelder å ikke ha for store forventninger som du sier:) Men jeg tenke bare å kjøpe h-profil råder, Smidde stempler, vikingchip, JT 3" eksosanlegg og kjøre på en go del trykk i bynnelsen:) Det koster jo ikke all verden for den trimmen og er enkel og montere og med forsterket innmat så tåler jo motoren en go del:) Da blir det vell rundt 200hk i motoren og da går den helt sikkert greit nokk for meg:) Et siste spørsmål, står det på girboxen at det er en M90? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 finnes seine 93mod 940turbo som har m90 også, men på papiret så heter det turbo fra 94, alle(ft og fk) fra 95 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 du ser LETT forskjell på m90 og m45/6/7.. m90 har girkule i skinn, med skinn damask som går i ett med girkula, og det er fast klutsjhus, på de andre er klutsjhuset skrudd fast i kassen.. +M90'n er STOR i forrhold til de andre kassen! ser ut som ei stor 10litersbøtte, som koner svakt innover den nærmest er m47, den andre m90.. legger også med et nærbilde at m90 for å vise hvordan den fyller tunellen i forhold :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Og for å ikke ha glemt å nevne: M90 har reversen til høyre, og bak. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Okok:) takk for alle svar:) Er det noen som vet om det er mye jobb for å få en M90 til å passe på røblokka eller er den helt lik m47? mvh kristoffer:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 har du hyd. clutch fra før av, er det omtrent plug and play:) For med M90 MÅ du ha hydraulisk clutch. også må du bytte mellomaksel til en 940 med M90...fordi m90'n er en tanke kortere enn en M47. Spakstell må selvsagt også byttes til M90-type. Traværsen (med festet til girkassa) må også være til M90 ellers trengs det ingen "modifikasjoner"...bare masse skruing. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 har du hyd. clutch fra før av, er det omtrent plug and play:) For med M90 MÅ du ha hydraulisk clutch. også må du bytte mellomaksel til en 940 med M90...fordi m90'n er en tanke kortere enn en M47. Spakstell må selvsagt også byttes til M90-type. Traværsen (med festet til girkassa) må også være til M90 ellers trengs det ingen "modifikasjoner"...bare masse skruing. Jeg har hydraulisk clutch ja:) får se om jeg bytter eller ikke... Jeg vet jo ikke om jeg har m90 fra før av heller så.. Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 VEIT du ikke om du har revers ned til høyre, eller oppp til venstre!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 VEIT du ikke om du har revers ned til høyre, eller oppp til venstre!? Sur?:) har revers opp til venstre... er sikkert m47 jeg har da...:( Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 hehe crazy-r skreiv jo revers-forskjellene, så sa du etterpå at d ikke viste hvilken kasse du hadde-> du viste ikke hvilken vei du hadde på reversen.. men er ikke sur nei;) blei bare litt overaska Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 hehe crazy-r skreiv jo revers-forskjellene, så sa du etterpå at d ikke viste hvilken kasse du hadde-> du viste ikke hvilken vei du hadde på reversen.. men er ikke sur nei;) blei bare litt overaska Okok:) har ikke sett det som crazy-r skrev skjønner du:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnebo1 Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 300 hester går fint i en 740 problemet er nåk motor og girkasse pongt 1 er og få tak i en turbo bundel fra 940nyere en 92 og insprutnings systemet fra 940turbo også her kan du hente mye mer en med 740 spruten og er mye mer nøyaktig men du må bruke opp igjen topen fra 740 den skal hete 531 bun delen til 940 skal orginalt takle ca350hk da skal dette hels ha tykk olje cluts kan du hente fra 850 helst b5234t4 denne skal orginalt tåle 250hk og 350nm men tåler en del mere denne senter platen passer også til m90 kassen. husker ikkje hvilken turbo og cip eg har.diff sperre kan finest på summitracing trutrak dtl-912 552 tror eg eg har dette opsetet på min 940 og har kjørt 25000km med det. nå har m90 kassen tad kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 300 hester går fint i en 740 problemet er nåk motor og girkasse Detta er en dødsgammel tråd =P OVER 7mnd'er gammel...hehe. Hehe, men der fikk du sagt det gitt.. som om det har vært snakk om noe annet enn motor og girkasse? :drunk: hehe =P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.