Gå til innhold

Politiets trusler vedrørende notodden.

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

God dagen.

 

Som mange her helt sikkert har fått med seg så er det ganske mye liv og røre på notodden om dagen, da i form av rolige "demonstrasjoner" ved bilkjøring gjennomgatene og til mere seriøse forbrytelser som brenning av bildekk, knusing av ruter osv.

 

I kveld gikk politiet til verks ved å sette opp kontroll på meheia (hovedvegen mellom kongsberg-notodden) hvor de fleste som ikke gikk under turister/eldre/arbeidende blei sendt hjem igjen.

Dette er greit nok for de har vel lov med tanke på avverging av opprør eller lignende,

MEN: en kammerat av meg blei stoppet, om han sa han skulle til notodden eller ikke vet jeg ikke, men han fikk i allefall beskjed om at han kunne kjøre forbi, men om han blei observert i notodden sentrum ville han miste førerkortet!?

 

Dette skjønner jeg ikke at politet har lov til å engang si!?

Det er fult lovlig å demonstrere, og i avisen står det også at politiet synes det er "helt greit" med rolig demonstrasjon ved vanlig bilkjøring gjennom gatene..

 

Kan noen hjelpe meg litt med hva man evt har å rutte med her, hvis man skulle bli stoppet og de prøver å ta sertifikatet bare fordi man er der og ser på/ kjører noen runder? :)

 

På forhånd takk,

Mvh. Sindre

 

PS: http://www.bilforumet.no/happenings/173790-notodden.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuten har røyka sokka sine el no!! :p de sier bare masse crap og tar fra deg lappen uten grnn så tar det faen meg 3 uker hvertfall før man får igjen lappen..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikkejeg alle juridiske spissfindigheter med dette, men for at et førekort skal beslaglegges er det vel noe som heter at man må være til fare for seg selv og andre.

 

Juristen??

 

Det der er bare "bambus", altså pissprat for å skremme. Enkelt og greit.

 

Jeg skulle like å se hvilke hjemmel politimannen har for å ta førerkortet ditt for å oppholde deg på Notodden :-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjalp jo....

På samme måten det hjalp når du stod i butikken og trampa og skreik som liten drittunge, kanskje til og med begynte å rive ned ting fra hyllene til du fikk det som du ville.

 

Hva som hjelper, og hva som er rett måte, er ofte to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måten det hjalp når du stod i butikken og trampa og skreik som liten drittunge, kanskje til og med begynte å rive ned ting fra hyllene til du fikk det som du ville.

 

Hva som hjelper, og hva som er rett måte, er ofte to vidt forskjellige ting.

Gjør det på den måten enda jeg... Hjelper ikke, kommer bare noen i :coplight og henter meg hver gang:oohh damndamn

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår