jeg ruller Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Min b230 ft ryker svart røyk ved pådrag. Hva er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 har du dumpventil? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Feil blanding. mye som kan være galt, -luftlekkasje - gir for fet blanding -LMM -bensintrykkregulator -dyser Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Hei! Holder en finger på Sprekt cooler;) Mvh Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Jeg å trur litt på det med intercooleren pga den plystrer ved lavft turtall. Mens har sjekka for slakke i turboen, den er helt fin. VOLOVO 1983 du har hatt det samme problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Hei igjen:) Nei, har nok ikke det, da min Turbo motor fortsatt står i Garasjen:P Håper jeg slipper det da jeg har bestilt ALU COOLER:) Får jo for mye bensin om det er hull i Cooleren da "Registrert" luft forsvinner ut av systemet. Da blir det vell Svart røyk... Plastcoolerene bruker visst å gå ved 1.0-1.2Bar... Mvh Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 har du dumpventil? Hva kan det ha med saken å gjøre når det kommer under pådrag? Problemene med lh2.4 og dumpventil, kommer når det blir vakuum. Hei! Holder en finger på Sprekt cooler;) Mvh Hvordan kan du si det når han ikke har nevnt noe som helst om hvilket oppsett han har? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 http://www.turboservice.se/felsokning.html Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Hvordan kan du si det når han ikke har nevnt noe som helst om hvilket oppsett han har? Det gjorde jeg på Grunnlag av at jeg kunne tenke meg til at han hadde Original Intercooler i Bilen! Er da vell ikke noe galt i det? Mvh Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 hva med den 940 cooleren med inn å utgang midt på.. disse er vel bedre enn de på 240? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 hva med den 940 cooleren med inn å utgang midt på.. disse er vel bedre enn de på 240? Dem er gode som gull, har en sånn en selv. Vet ikke eksakt hva de tåler, men de tåler en god del mer enn gammeltypen. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er fullt klar over at den nytypen er bedre, da jeg har begge typene selv... Regnet med siden han har skrevet på 200- Forumet at han hadde Gammeltypen... Mvh Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 gå over på hele innsugs- sien med startgass å let etter lekkasje:) kanskje du finne noe ut! på fk/ft motorer går ofte innsugs pakningen.. det kan være vanskelig å finne ut med startgass.. hell masse vann rundt hær å let etter lekkasje.. en som jobbet på volvo å kunne mye om fk/ft motorer sa dette:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Har foresten ikke dumpventil. og har 940 cooler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Hva kan det ha med saken å gjøre når det kommer under pådrag?Problemene med lh2.4 og dumpventil, kommer når det blir vakuum. Girskift => Pådrag Om han da dumper ut, så motoren tror den har mer luft enn den har, så vil han jo få en meget fet blanding. Jeg sa ikke at det var løsningen, men jeg spurte om han hadde dump., da det kunne jo vært en forklaring om det var saken. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.