Gå til innhold

Bilen røkker noe helt sykt

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

Det startet i det små, men nå har det blitt helt sykt.

Spesielt ved lavere turtall.

Det er når man f.eks bremser på giret og skal til å gi gass (Turtall under 2500 er værst) så begynner bilen å hoppe noe sykt.

 

Først så trudde jeg at et motorfeste hadde ryki, men når jeg kikket under panseret så er jo motoren skrudd fast rett i karosseriet. Prøvde å jokke rundt på motoren, men satt dønn fast.

 

Opel er ikke min greie (venninne av meg sin bil), og blir ikke helt klok på dette.

Har ikke jekket opp bilen enda for å kjenne om det er slakk i drivleddene, men vet ikke om dette kan være årsaken.

 

Forslag?

Dette er en 94 Modell Astra 1,6i

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette være bensinslangen?

Mener du at den er i klem slik at trykke er for lavt?

Kan det være LMM som kukker og blandinga blir helt mongo i det man trykker inn gassen?

 

Jeg har merket at elektronikk på disse bilene er über følsomt og skal ingenting til før den motorlampa kommer. Men den røkkinga her er helt syk når den kommer....

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanskelig å tro at det har noe med bensinen å gjøre i det heletatt. Da hun kjøpte bilen så hadde den noen få røkk fra tid til annen, spesielt 3 gir ved lav turtall. Dette har nå forværret seg og gjelder så og si alle girene ved lave turtall.

 

Kunne virke som en dårlig foring ble helt defekt på sikt. Men jeg fant ikke noen foringer da det virka som motoren var skrudd rett i karosseriet (satt dønn fast når jeg prøvde å vrikke på den og).

 

Når det gjelder motorlampa så kan den plutselig gi et blink ifra seg under kjøring. Men dette påvirker ikke kjørekomforten på noen måte. Røkk kommer ved lave turtall fra brems på gir og over til gi gass.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en 1,6i 8v.

Jeg tenkte å rense LMMen engang. Man kan det stemme at den er inni selve innsugsmanifoilen?

 

Kan ta et godt gammelt vakumtest på den til helga, spraye litt på diverse slanger med startgass. Ruser bilen seg så er det lekasje et sted....

 

Men virker som flesteparten av dere peker mot lekasje,trykk, etc... Er dette noe opel er veldig hårsår på?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som hadde noe lignende på 98 Astra G 1.6l 16v og da var det tennkassetten.

Da nykka den sykt på lave turtall og bråka litt på tomgang osv, prøvde først å bytte tennplugger og ble litt bedre men langt ifra 100% så var til slutt tennkasseten. vet ikke om Astra F har dette engang, jeg bare tenkte å si ifra..

 

EDIT: Hadde man lavt turtall og gav gass skjedde det nesten ingenting bilen gikk veldig sagte opp i fart, men når den passerte et spesiellt turtall gikk den som normalt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du vel ikke se vekk ifra.

Jeg tenkte å bytte rotor, plugger og fordeler til denne. Men fikk bare plugger og rotor. Fordeler fantes ikke. Når jeg kikket senere under panseret så var det en boks på høyre side av motoren. Så mer ut som en tenningsmodul enn fordeler. Endte opp med at jeg kun byttet pluggene.

 

Har ikke åpnet disse før evt om det er noen kassett inni dem. Kan noen fortelle litt om denne enheten/modulen/kasseten?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår