wabby Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Det startet i det små, men nå har det blitt helt sykt. Spesielt ved lavere turtall. Det er når man f.eks bremser på giret og skal til å gi gass (Turtall under 2500 er værst) så begynner bilen å hoppe noe sykt. Først så trudde jeg at et motorfeste hadde ryki, men når jeg kikket under panseret så er jo motoren skrudd fast rett i karosseriet. Prøvde å jokke rundt på motoren, men satt dønn fast. Opel er ikke min greie (venninne av meg sin bil), og blir ikke helt klok på dette. Har ikke jekket opp bilen enda for å kjenne om det er slakk i drivleddene, men vet ikke om dette kan være årsaken. Forslag? Dette er en 94 Modell Astra 1,6i Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paalbetten Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Hadde de samme rykningene på bilen til moren min og da var det noe galt med bensinslangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Hvordan kan dette være bensinslangen? Mener du at den er i klem slik at trykke er for lavt? Kan det være LMM som kukker og blandinga blir helt mongo i det man trykker inn gassen? Jeg har merket at elektronikk på disse bilene er über følsomt og skal ingenting til før den motorlampa kommer. Men den røkkinga her er helt syk når den kommer.... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Ingen varsellys i dashbordet? Er mulig at det er elektronikken til bensintilførselen som ikke er helt som den skal være.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Har vanskelig å tro at det har noe med bensinen å gjøre i det heletatt. Da hun kjøpte bilen så hadde den noen få røkk fra tid til annen, spesielt 3 gir ved lav turtall. Dette har nå forværret seg og gjelder så og si alle girene ved lave turtall. Kunne virke som en dårlig foring ble helt defekt på sikt. Men jeg fant ikke noen foringer da det virka som motoren var skrudd rett i karosseriet (satt dønn fast når jeg prøvde å vrikke på den og). Når det gjelder motorlampa så kan den plutselig gi et blink ifra seg under kjøring. Men dette påvirker ikke kjørekomforten på noen måte. Røkk kommer ved lave turtall fra brems på gir og over til gi gass. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettracing Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Kan være tomgangsregulatoren som trenger en rens sitter oppe på motoren om det er en c20ne'(2.0) og nedover og under insugsmanifolden om det er en c20xe(2.0 16v) Siter Bruksbil:93 Opel Vectra "Gold Edition" 82 Opel Manta Gt\j Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Noe spesielt den må renses med? Skal ta å se på den. Men skal sies at den går pent på tomgang. Skal jekke den opp til helga når jeg kommer hjem og kjenne etter slart i akslingene og. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hadde sånne rykkinger i bilen min ved giring og bremsing etc. Der var det hull i slangen etter luftmengdemåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Dette er en 1,6i 8v. Jeg tenkte å rense LMMen engang. Man kan det stemme at den er inni selve innsugsmanifoilen? Kan ta et godt gammelt vakumtest på den til helga, spraye litt på diverse slanger med startgass. Ruser bilen seg så er det lekasje et sted.... Men virker som flesteparten av dere peker mot lekasje,trykk, etc... Er dette noe opel er veldig hårsår på? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaKoo Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Kjenner en som hadde noe lignende på 98 Astra G 1.6l 16v og da var det tennkassetten. Da nykka den sykt på lave turtall og bråka litt på tomgang osv, prøvde først å bytte tennplugger og ble litt bedre men langt ifra 100% så var til slutt tennkasseten. vet ikke om Astra F har dette engang, jeg bare tenkte å si ifra.. EDIT: Hadde man lavt turtall og gav gass skjedde det nesten ingenting bilen gikk veldig sagte opp i fart, men når den passerte et spesiellt turtall gikk den som normalt igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Det skal du vel ikke se vekk ifra. Jeg tenkte å bytte rotor, plugger og fordeler til denne. Men fikk bare plugger og rotor. Fordeler fantes ikke. Når jeg kikket senere under panseret så var det en boks på høyre side av motoren. Så mer ut som en tenningsmodul enn fordeler. Endte opp med at jeg kun byttet pluggene. Har ikke åpnet disse før evt om det er noen kassett inni dem. Kan noen fortelle litt om denne enheten/modulen/kasseten? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.