Gå til innhold

Min Golf V R-TSI Oettinger

Ranger emnet


Hyttis

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pen den. men ikke litt flaut å kjøre 1.4?

 

Nei, synes ikke d er flaut!

D er den nye TSI motoren da, med turbo-kompressor, som funker meget bra! Bra drag i dem! Tror ikke du hadde tippa på at d er en 1,4 hvis du hadde prøvd den!

Omprogrammering og chip så har jeg 210 gamp, og da begynner d å hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det er 170 hk i bilen din, ikke 140. det mente i hvertfall volkswagon forhandlere. Jævli fin bil. Ikke sett på noe monsterskjørt / japseskjørt eller noe. Bilen hadde jævlig bra stil sånn som den var nå. skikkelig nice :)

 

D er samme motoren som i GT`n ja, asså en 170 hester, men d er lagt inn et annet program i styreenheten på disse bilene, som reduserer den til 140hk.

Bare å omprogrammere så har jeg 170hk, og chip oppå der, så blir d ca 210hk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem lever 210hk program da? og hvor mye nm?

 

Har en sånn selv, går jo greit, men mer effekt er alltid hyggelig :)

 

Oettinger som leverer d. D er Art Racing som forhandler Oettinger i Norge, men all programvaren er ikke klar enda da :(

Steg 1 gir 210HK og 280NM.

Steg 2 gir 340NM, men da må cluch, trykkplate og svinghjul byttes fordi delene ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R32 potte, så må du jo ha R32 bakfanger og, blir fort kostbart det...

 

Jeg har tenkt å få laget til 2,5" rustfritt ferrita med 1 gjennomstrømningsdemper istedenfor de 2 demperne som sitter der nå. Kan sikkert få laga til flere om noen trenger.

Man hører jo ikke eksosen på disse bilene, litt synd at de skal være så diskre. Høres ut som eksosen er trang orginalt, fæl hveselyd....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R32 potte, så må du jo ha R32 bakfanger og, blir fort kostbart det...

 

Jeg har tenkt å få laget til 2,5" rustfritt ferrita med 1 gjennomstrømningsdemper istedenfor de 2 demperne som sitter der nå. Kan sikkert få laga til flere om noen trenger.

Man hører jo ikke eksosen på disse bilene, litt synd at de skal være så diskre. Høres ut som eksosen er trang orginalt, fæl hveselyd....

 

Kan nok fort bli dyrt. Var i kontakt med en fra VW og han mente det ble en 6-7 høvdinger for potte og fanger. Hva med potte og fanger fra GTI?

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår