Brukroa-trimning Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Lurer på hva Volvo folket bruker av turboer på motorene sine:) Skal bygge meg motor selv og prøver å samle tips og info ang hvilken turbo jeg skal handle inn. Motoren er en B23 og jeg vil prøve å ligge på ca 300hk. Har ringt til GIK for å høre på priser og få noen anbefalinger og dem anbefalte meg en Garrett GT28. Hva sier folket? Mvh Stig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 det her med 16T og 19T osv. hva vil egentlig det si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 turboene heter det. 19t er litt større en 16t. 16t holder til ca 280-300hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 åja, skjønner. er det garrett snurrer eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 åja, skjønner. er det garrett snurrer eller? Mitsubishi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 kulelagerturbo!!! atpturbo eller cheapturbo, omtrent samme prisene.. jeg er meeget nögd med min, begynner å lade på ca2.3-2.4, og fullt ladd på 3000+-, dette med org insprøytning, dette blir jo myye bedre med datasprut da du kan styre tenningen.. org mitsu13c turboen hadde jeg fullt ladd på 2.5rpm, legger ved et bilde så kan du se forskjellen på de, jeg vil si det er gromt tidlig trykk med så stor turbo, så, kulelager! eksoshus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 b230ft: hvilken turbo er det du har der? =D med a/r 70 hus? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Lurer på det samme:) Og hva tror folket om Garrett GT28 snurre for ca 300hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Koster jo nesten 8000,- for en GT28 sist jeg skjekka. dyr snurre for prisen. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Koster jo nesten 8000,- for en GT28 sist jeg skjekka.dyr snurre for prisen. Da må vel brukt være løsningen da! Sitter jo en t28 org. i f.eks Sunny GTI-r og den holder til 400hk. Så hvis den til 8000 har de specsa så er vel ikke prisen så ille.. Men brukt 16-18t,t3 grp.a eller t3/4hybrid eller kina er også noe å sjekke ut.. men er det noen som har gode erfaringer med Kina snurrer da? og brukt er jo brukt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 hos GIK skulle de ha 9000 + moms og det var vel uten integrert wastegate. så er dyr snurre ja. Men blir ikke brukt turbo på meg denna gangen med mindre jeg kommer over en lite brukt til en god pris:) Men tenkte kanskje jeg skulle høre kos Krb på en Turbonetics turbo. Men hvilken størelse er mest kurant til 300hk og 2.3 liter? og hvordan er dette med forsjellig A/R? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 GIK er ikke billige nei !! KRB matcher prisene hos alle andre på turbonetics.. så det er bare og sjekke priser rundt omkring det.. Turbonetics t3/04 hybrid evt t3 med specs. for ca 300 hk. får du vel til en grei pris og litt rimeligere enn GIK vil jeg tro.. Men å trimme koster!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 A/R air/ratio betyr forholdet mellom inngang og utgang på kompressor/eksoshus her er det mye å gå seg bort i og KRB vet hva du skal ha.. ett t3 grp.a kompressorhus har f.eks A/R 60 og er vel god for ca.300 om jeg ikke husker feil.. men flere å velge i her også siden gruppe a bilene hadde fra 350-375hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Husk at dere bør bytte dyser om dere skal over 200-220hk, samt bør jo få justert tenning og få kontroll på bensin.. muligens 3" lmm også? hmm.. anyhow, er mer enn å bare bytte ut turboen, om man skal ha 300 holdbare hk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Husk at dere bør bytte dyser om dere skal over 200-220hk, samt bør jo få justert tenning og få kontroll på bensin.. muligens 3" lmm også? hmm.. anyhow, er mer enn å bare bytte ut turboen, om man skal ha 300 holdbare hk. Det er det vel relativt mange som har fått med seg.. Men nå var det turbo han spurte om da! :pimp Anyhow så er ikke sånn at hvis du har en turbo som makter å flytte en viss mengde luft ved et gitt ladetrykk, som blandet med bensin i et korrekt blandingsforhold vil gi f.eks 300 hk. det samme som at motoren din vil yte det ved det ladetrykket.. men bygges motoren rett og optimalt så kan en effekt oppimot det oppnås.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.