Malfred Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 idag så skulle jeg bytte klosser på bremsene fremme, jeg tok ut to av stemplene og smørte de for at de sto fast i ute-stilling... når jeg da satt i stemplene igjen så luftet jeg bremsene til jeg ikke fikk mer luft ut... MEN nå så fungerer ikke bremsene skikkeli, pedallen kan du trykke helt inn. og med motoren igang så går pedallen med nesten ingen trykk helt inn... bremsen har vert litt slik at jeg må trykke litt ekstra inn før men har alltid kunnet låse hjula osv... dette virker som luft i bremsene men jeg har ingen aning på dette området:S ded motoren av og trykker bremsen inn så fiser det i vakumslangen som går fra forsterkeren til manifoild eller hva det heter... hvis jeg blokerer denne så blir bremsen veldig hard... noen som vet hva dette kan være? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 hei. jeg har det samme problemet egentlig, det ene hjulet mitt låste seg etter jeg kom litt fort over en farts dump, så stter det så blei pedalen helt rar. kan nesten trykke den helt i bunn før hjula låser seg. også har lampa i dasjen begnt å lyse. om at en bremseskrets er ødelagt. Men jeg må bare bytte skiver å klosser forran så er det bra. men det på din at det lekker i vakum slangen, det skal det jo ikke. vist du må fylle på bremsevæske så har du lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Vakumslangen trenger du ihvertfall ikke å bekymre deg over. Sikkert bare en litt dårlig pakning som gjør at du får litt falskluft. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 jeg sjekka vakumslangen igår kvell og den er intakt. jeg må ikke fulle på bremseveske eller slikt... men skal lufte alle bremsene skikkelig idag så kanskje det blir bedre jeg har lufta alle bremsene nå og det er helt likkt... jeg leste litt i hayne boka om hva som kunne være årsaken til at pedallen går så langt inn... og der sa de enten luft i bremsene eller hovedsylinderen. hvordan kan jeg sjekke om det er hovedsylinderen som er gåen? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 jeg sjekka vakumslangen igår kvell og den er intakt. jeg må ikke fulle på bremseveske eller slikt... men skal lufte alle bremsene skikkelig idag så kanskje det blir bedre jeg har lufta alle bremsene nå og det er helt likkt... jeg leste litt i hayne boka om hva som kunne være årsaken til at pedallen går så langt inn... og der sa de enten luft i bremsene eller hovedsylinderen. hvordan kan jeg sjekke om det er hovedsylinderen som er gåen? Siden du ikke kan påvise utvendig lekkasje og du har luftet 2 ganger, er det 99% sikkert at det er hovedpumpa som er defekt. Har hørt om flere som har hatt problemer med den etter lufting/klossbytte; tror det har noe med att stempelet og pakningene blir skadet når du trykker pedalen lenger inn en der hvor den normalt oppererer. Dette fordi det er gravrust innerst i sylinderen.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 hmm på stemplene jeg smørte var det litt rust på... på stemplene er det jo en ring litt nedfor toppen og litt under ringen der var det litt rust eller dritt som jeg skrapte litt vekk forsiktig me kniv... men hvis hovedsylinderen er gåen... kan det være at fisinga i vakumet på forsterkeren kommer av den grunn? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 hmm på stemplene jeg smørte var det litt rust på... på stemplene er det jo en ring litt nedfor toppen og litt under ringen der var det litt rust eller dritt som jeg skrapte litt vekk forsiktig me kniv... men hvis hovedsylinderen er gåen... kan det være at fisinga i vakumet på forsterkeren kommer av den grunn? Tror ikke det.. Men det vil jo bygge seg opp trykk i vacuumservoen når du trykker på bremsen. Dette trykket vil jo komme ut, så det høres normalt ut med litt "fising" når motoren ikke går... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 jeg får hente hovedsylinder ting på knakki imårra så ser jeg hvordan der blir... å da må jeg vel lufte alt:S Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 jeg får hente hovedsylinder ting på knakki imårra så ser jeg hvordan der blir... å da må jeg vel lufte alt:S Da må du lufte alt ja. Og det skal gjøres i en bestemt rekkefølge... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Er lett å få luft i bakbremsene OGSÅ ved demontering av frambremser,så jeg ville lufta hele systemet før jeg hadde brukt kronasjer på hovedsylinder.. (jeg bytta nylig alt av bremser foran på en 240 og måtte lufte hele systemet) Og da begynner du med høyre bak,venstre bak,høyre foran og venstre foran.. og luft ut av alle nipler med den nederste først! :pimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 takker for info men siden bremse pedallen min plutselig for noen dager siden var slik at jeg måtte trykke lenger inn enn vanlig så har jeg litt tro på at det er hovedsylinderen eller er det noen annen grunn til at pedallen plutselig kan måtte trykkes lenger enn vanlig for å ha like gode bremser? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 takker for info men siden bremse pedallen min plutselig for noen dager siden var slik at jeg måtte trykke lenger inn enn vanlig så har jeg litt tro på at det er hovedsylinderen eller er det noen annen grunn til at pedallen plutselig kan måtte trykkes lenger enn vanlig for å ha like gode bremser? Syns bare du nevnte først i tråden at dette var noe som skjedde i forbindelse med bremsebytte!? men hvis det plutselig skjedde når du kjørte så kan det vel være hovedsylinder.. men har skifta bremser på noen hundre biler og det er langt mellom skiftene av hovedsylinder.. derfor er det alltid greit å gå runden med lufting hvis det ikke funker med å lufte de kaliperne du har vært oppe med.. Blir vel bra til slutt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 jeg har lufta fremme 2 ganger og bak 2 ganger så jeg tror jeg skal ta turen og hente meg en hoved sylinder:P hvor mye koster det for en ny hovedsylinder forresten? og hvor kan jeg kjøpe det? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 alacocaina Hvis du tar ut stemplene/lar de gå for langt ut...er det mulighet for at pakninga har blitt ødelagt....alacocaina Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 alacocaina Hvis du tar ut stemplene/lar de gå for langt ut...er det mulighet for at pakninga har blitt ødelagt....alacocaina tok ut 1 stempel på hver side på calipterne fremme. men bremsepedallen har også plutselig måtte trykkes lenger inn enn vanlig og nå når jeg smørte stemplene så kan jeg trykke flat pedall... skal hente meg hovedsylinder eller hva det heter og bytte, så skal jeg også plukke me meg bremsecaliptere som jeg skal ta stempler som er ok fra:P Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.