Gå til innhold

spar 750kr, kjøp denne T-skjorten som skal lure politiet

Ranger emnet


xcuze

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men må si, ble litt imponert over hva snuten sa da.. "påbudet er ikke laget kun for å ta folk, det redder liv og!" hva er da vitsen med å gi bøter for de som ikke bruker det?? er jo et personlig sikkerhets element.. hvem går det ut over om det ikke blir brukt? jo den som ikke bruker det.. ikke meg som blir på kjørt, ikke du som ser han kjører ut for veien.. men han som sitter der under rattet i rånestilling og ikke ser ut, og uten belte!! (sett bort fra pårørende da..)

 

så tips, dropp påbudet og bøtane, la folk få være så smarte eller dumme de selv vil!

 

 

Da synes du vel at regninga for sykehusopphold og slikt skal betales selv av de som velger å ikke bruke bilbeltet også du da?

 

Det kan vel være kjedelig å få ei regning på 400 000kr bare fordi at du ikke brukte bilbeltet og fikk ansiktet ødelagt i en kolisjon. Men du sparte jo 750kr når du ble stoppet av polisen.

Golf 2

Boble 73 american roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er så mange som deg som må bli hardt skadd eller dø før de tar til fornuft.

 

Kjenner flere som fikk fucka opp ansiktet fordi de ikke brukte belte.

 

 

ja men er det VÅR plikt å PÅTVINGE andre å ta på seg et stykke belte for å redde livet, eller trynet, eller en arm da??

er det statens plikt å PÅTVINGE at vi dumme idioter av nordmenn som finner på at "nei faen, jeg vil ha en bil jeg" skal og må bruke et personlig sikkerhets element som kun er til for å

1. evt redde ditt liv i tilfelle for en ulykke!

2. spare staden for utgifter ved evt dødsfall

3. øke andre sykehus utgifter pga behandling for livstruende skader påført av beltet eller andre gjenstander som kommer fra ulykken.

4. øke sykehuskøen for at den som ligger der pga en ulykke opptar plassen, istedenfor å være død!

5. gi mere penger i statskassa pga at det er en lov som sier at du må ha beltet på, og er straffbart med bøter om du ikke har det!

 

for de som kan lese litt melom linjene, så skjønner dere at alle disse punktene ikke er alvorlig ment.. for dere andre.. skrik i vei..

mitt svar på mitt eget spørsmål er dette: nei.. vi trenger ikke en storebror som smekker oss på (penge)pungen, for at vi selv har valg å bruke eller ikke bruke et enkelt sikkerthets element!

kall meg dum, kall meg arrogant.. kall meg hva dere vil.. jeg har ennå rett til egne meninger.. selv om kommunist norge (og alle dens tilhengere) ikke mener at slikt er lovlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beltet går på med ei gang jeg har starta motoren, samma om jeg bare skal rygge ut av garasjen. og det har jeg gjort siden jeg kunne sitte i ett vanlig bil sete. og oppfordrer alle som sitter på til og bruke beltet. det tar deg 3 sekunder og ta det på og man sitter bedre (syntes ijallefall jeg) og det kan faktisk redde liv.

 

er vell ikke så galt og ofte 3 sekunder til og ta på beltet?

 

og med disse nye t-sjortene så kan man ikke se forskjell fra om man har beltet på eller ikke så kan nå likegodt bare kjøre med beltet på da, ingen som ser forskjell uansett.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men er det VÅR plikt å PÅTVINGE andre å ta på seg et stykke belte for å redde livet, eller trynet, eller en arm da??

 

Ola Dunk klarer ikke å tenke selv, så utrolig nok må man bøtelegge mangelfull beltebruk. En skulle jo tro at folk flest var smarte nok til å bruke belte, og det er de vel også. Men det finnes et fåtall som mangler et eller annet i toppen, og bøtelegging et et incentiv for å få disse tilbakestående menneskene til å ta på beltet.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Dunk klarer ikke å tenke selv, så utrolig nok må man bøtelegge mangelfull beltebruk. En skulle jo tro at folk flest var smarte nok til å bruke belte, og det er de vel også. Men det finnes et fåtall som mangler et eller annet i toppen, og bøtelegging et et incentiv for å få disse tilbakestående menneskene til å ta på beltet.

 

der sko du spikeren bang on! mange bruker belte for at de er redd for LOMMEBOKA.. ikke livet!

jeg må innrømme at jeg selv tenker i de baner, selv om jeg merparten av tiden bruker belte av egen fri vilje.. så sitter det i bakhodet "om det skulle stå noen og se på, så slipper jeg hvertfall unna å betale 750 kronner!"

tanken går ikke slik, som den burde gjort: "om en idiot finner ut at livet er kjipt å leve, og velger akkurat min bil å plante fronten i, så slipper jeg unna med for store skader..med litt flaks!"

 

er derfor jeg syns det er og blir for dumt å gi bøter for noe som er et personlig sikkerhets elemnt! for at (selv om effekten er god) folk bruker belte av feil grunn..

er rett og slett den "tvungen" delen jeg ikke liker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må innrømme at jeg selv tenker i de baner, selv om jeg merparten av tiden bruker belte av egen fri vilje.. så sitter det i bakhodet "om det skulle stå noen og se på, så slipper jeg hvertfall unna å betale 750 kronner!"...........er rett og slett den "tvungen" delen jeg ikke liker..

 

Jeg er helt enig med det du skriver her. Om man tenker seg litt om er det klart det er urimelig at man ikke selv skal få bestemme selv hva man gjør. Eksempelvis hender det at jeg kjører bilen ut av garasjen og opp til rundkjøringen i en hastighet hvor beltebruk ikke har noenting å si, men om jeg ikke tar på beltet tenker jeg at "dette er ulovlig, håper ingen ser meg for jeg føler meg som en idiot".

Egentlig skulle jeg ikke tenkt noe over det i det hele tatt, for å bruke beltet i den situasjonen har ingen hensikt.

 

MEN om jeg setter meg inn i bilen og kjører ut på veien uten å ta på beltet tenker jeg umiddelbart at "nå må jeg få på meg beltet" og "tenk om den bilen som kom rundt svingen der ikke hadde holdt seg på sin side av veien".

 

Trusselbildet synes også jeg at er urimelig i utgangspunktet, men som nevnt tidligere tror jeg det er det som fungerer for noen. Og at bare èn eneste til tar på seg beltet fordi å kjøre uten bøtelegges, ja da har en person til gjort det rette. Og det er en seier i seg selv. Så får vi som tenker med hodet bare leve med å bli overvåket/mistenkeliggjort.

 

 

Dere som kjører uten belte; er det fordi dere synes det er kulere, er det innbilt større frihetsfølelse, eller er det ingen rundt dere som er glad i dere? Jeg forsøker å forstå hvordan noen konsekvent kan kjøre uten belte. For meg er det helt uforståelig, og jeg finner ikke et eneste argument for å kjøre uten. Kanskje om man har selvmordsplaner, eller er så overvektig at man ikke får det på, men ellers ikke et eneste argument. Frihetsfølelsen er bare noe man har i hodet, og under kjøring som krever skikkelig bruk av kroppen er man som oftest tjent med å være fastspent!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår