Klaffe 142 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 nei men spørs også kor store felger du har? 142er tyngre pår atte en 240 som ikkje har servo p.g.a forstillinga er annleis. og p.g.a snekka. men d har mykje å sei ka felga du har, og ka ratt du har. er den tong å styre i go fart også? eg har 15toms felger med 195-50profil, eg har det orginale ratte, 71modell. med rattkule, og eg har ingen problem men svinging bortsett frå når bilen står stille og i veldig lav fart, då må eg ta i med begge hender:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 kan det vere noke med snekka di da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 ralf2: Merket du mye til dette da du kjørte da? Nei, var fin å kjøre med, og så fikk jeg jo servo og. Nå er det jo ikke mye man svinger langs veien så det funker jo selv om de ikke svinger riktig ved mye sving. Blei mer presis styring men ikke så god svingradius. 140 har jo veldig liten radius orginalt. Men det er ikke umulig å få en tannstang med mere utslag en den jeg hadde. Skal bestille kit til broderns impala ettehvert fra http://www.unisteer.com/mm5/merchant.mvc De lager også tannstang på mål, så kan være jeg vil ha det på 142n. Hadde vært digg med kort styring og servo men vet ikke om det finnes i snekke. Eller har jeg sett det på nettet tro:wonder: må leite litt. Hadde ikke det på eu så fikk ikke prøvd det ut. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Og by the way så trenger internettsida deres en oppdatering:P Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 kan ikkje sei mj eni i at 142 har veldi liten svingradius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 kan ikkje sei mj eni i at 142 har veldi liten svingradius Kan være stoppeskruene står langt ut?? Jeg har i hvertall ikke vært borti bil med mindre svingradius. Kan nesten snu på vanlig vei uten å rygge. Kan jo ikke sammenligne med en bil med mindre akselavstand. Får ikke målt siden bilen står på bukk. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 ej misfortsto d du mente ;)hehe, ja eg forstår ka du meiner, der er utroli bra svining på dei. eg trudde du mente omvent:Phehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 142 ER tung på rattet hvertfall med bredere hjul..! :) men en fordel at alt er god stand,som snekke og hjelpesnekke og hjulvinkler osv. Går jo å få på 164 servo. må lage adapterplate til servosnekka og sveise om rattaksel nede i motorrom.. En kompis av meg fikk dette godkjent av BT,men måtte ta røngten av sveis på rattakselen.. og fremvise det for BT.. Litt enklere å gjennomføre når man bor på en plass med stor industri mek. verksted med gode sveisere og mulighet for røntgen gratis da sef.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 ej anbefala d orginale store ratte... d e tingen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Bussratt er fælt å kjøre med! Hehe Jeg hadde en 142 '72 som var helt fin å kjøre med orginal-hjul. Satte på 7x15 100+ Phoenix med 205/0 dekk. Det er desidert den jævligste bilen jeg har kjørt! Stakk hit og dit som den selv ville, og jeg måtte holde i 13" GT-rattet med begge henda. Der var det innpresset på felga som ødela kjøreegenskapene. På 144'n jeg har nå har jeg kjørt på orginale Volvo 850-stålfelger med 205/65-15 dekk og nå kjører jeg på 205/55-16 på aluminiumsfelger fra Volvo V70 (husker ikke innpress) Den bilen er helt perfekt å kjøre med 15" OMP-ratt. Kan holde i rattet med 2 fingre, om jeg vil... :-) Så, innpresset på felgene har mye mer å si enn det jeg hadde trodd, værtfall! Klart, litt større ratt enn 12-13" skader jo heller ikke på kjøreegenskapene.. ;-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Spørs om det er derfor bilen min er såpass tung på rattet. Har 15" revolution felger med 205 dekk. Disse felgene bygger veldig mye utover. Også har jeg i tilegg orginalt sportsratt fra volvo som er ganske mye mindre enn det orginale. Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 når eg hadde orginale felger slapp eg omtrent å holde å ratte når eg kjørde. så godt låg den på veien. vart litt annleis med 15toms felger og breie dekk. men eg klager ikkje. eg har ingen problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.