Gå til innhold

Jeg har overledning, hjelp meg!!


88-Rav

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg nok en overledning.

Jeg kjører en MB E250 Diesel 95 modell W124. "Overledningslampen" lyser når jeg setter på tåkelys. Det jeg da lurer på, skal det være kontakt plate i bunnen av pæreholderen på høyre side bak? Det er det nemelig ikke.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil Blinklysa plutselig slutte å fungere? De lever sitt eget liv ser det ut til. Samme gjelder for varsel lysa. De fungere kun når de vil det selv. Derfor har jeg tro på at det er overledning et sted.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vet ikke, er 95 modell. Kjøpte bilen nylig. Tror du det kan være dynamoen? hmmm

 

Kan liksom ikke skjønne at det skal være den. Da burde vel noe annent som trekker mer strøm enn blinklys slutte å fungere.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er overledningslampe?

 

Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed om at det var overledning, derfor lyste denne pære lampa. Da har jo jeg gått ut i fra at det er en overlednings lampe som lyser når det er noe feil i systemet.

 

Ergo Overledningslampe. Problemet er ikke lampa, men hvorfor blinklysa mine og varsellysa plutselig slutter å fungere. De lever sine egene liv ser det ut til. Det er jo ganske frustrenede i en rundkjøring.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lampa var rett å slett bare til å gi meg en pekepinn på om pærene er intakte. Den lyser ikke lengere, men blinklysa forran og bak lever forsatt sitt eget liv. Det samme gjelder for varsel lysa. Har ikke henger feste, så det er utelukket.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kun er blinklys/varselblink så skal du vel ikke se bort fra en feil på rele..

 

Uansett vil jeg anbefale en tur på forumene til http://www.mbentusiastklubb.com og http://www.mercefreaken.com

 

Har sagt det før og sier det igjen. Det er der du finner folk med peiling på MB. ;) (no offence til dere andre gutter her som kan littegrann)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår