momo Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Heisann, hvor mye jobb ville det være å flytte over B230ET'n min og M46 kassa fra 740 og over i en Volvo 244 med B20 motor? Hvordan blir det med motorfester, girkasseoppheng, mellomaksel? Og hva med ledningsnet.. bruker mesteparten fra 740 antar jeg... Grei jobb, eller klundrete? edit - skrivefeil Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 motorfester går bra, er den samme traversen, girkasse opphenget er likt på kassene. mellom akslingen må du få tak i fra 240 ( det har ejg liggende tror jeg ) el-nettet må splittes i fra 740n ( dritt jobb da elnett og motornett er flettet sammen ) mye er gjort på en laaang helg om du har skru lyst :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Litt OT, men hvor må ledningsnettet splittes? Er det samme sak med ledningsnett i 740tic som i 760tic? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 hm fant et påbegynt 244 prosjekt ferdig rustsveisa og med esab sperre :D Må tenke litt på det. Så når jeg splitter elnettet fra 740n så fjerner jeg det jeg ikke trenger for å fyre motoren, og bruker resten originalt på 244'n? Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 espandos, 240n har 2 elnett, motor og elnett generelt, 740 har alt i ett. 740 og 760 har ikke like nett da 760n har sikringsboksen på et annet sted. momo: det kan du gjøre ja, er litt jobb, og vær forsiktig med hva du klipper. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Takk for hjelpa Løken! Vet hvem jeg skal plage når jeg har problemer med 740n nå ja, hehe :D Leste no annet nå, i en annonse "Selger min bmw getrag girkasse, nybygd for å passe på volvo 240-740-940, ferdig med adapter bare å smikke rett på rødblokka. ikke brukt etter ombygging.også bygd shortshift. Kassa satt i den store bmw 6 sylindra 12V. Kassa er garantert å tåle 550hk." 550hk? Stemmer det? Trodde det var en del mindre.. står heller ikke hvilken Getrag det er da. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 hehe, jeg har getrag 260 liggende jeg :P men må få tak i clutch og adapter plate. hydr clutch har du jo på 740n ;) men hvordan motor skal du ha i din bil? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 B230 ET / FT / FK med 531 topp. Jeg er mest bekymra for girkasseras foreløpig. kunne tenkt meg noe litt mer holdbart fram til jeg får kjøpt meg en Tremec. (eller noe som annet som tåler tilsvarende juling) Adapterplate får man jo kjøpt i sverige, beste hadde jo vært en holdbar getrag. En Tremec koster jo 2x ganger det jeg ga for bilen :) Hva tåler 260n i hk / nm? Og hva sånn ca selger du den for? Kan godt sende pm og om du gidder så ikke tråden blir stengt :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 du skal få kassa for 2000 kr, tåler fint 350 hk og 450 - 500 nm. er fra den store 6ern ( 3 litern ) mere pulver trenger du ikke på norske baner Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.