Gå til innhold

Erfaringer med Peugeot 306

Ranger emnet


Zondre

Anbefalte innlegg

Generelt sett er det vel bremser, drivknuter og ledd som bruker å være dårlige.

Vet ikke om dette gjelder alle årsmodeller, men i hvert fall de første produksjonsårene.

Ellers er det vel ikke den bilen med mest feil dette.

Rust var i hvert fall ikke et tema på min -93/-94 modell.

Muttern har den nå, og den er fortsatt rustfri.

Faktisk tror jeg hun skal selge den.

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett er det vel bremser, drivknuter og ledd som bruker å være dårlige.

Vet ikke om dette gjelder alle årsmodeller, men i hvert fall de første produksjonsårene.

Ellers er det vel ikke den bilen med mest feil dette.

Rust var i hvert fall ikke et tema på min -93/-94 modell.

Muttern har den nå, og den er fortsatt rustfri.

Faktisk tror jeg hun skal selge den.

 

De er "berykted" for å ikke ruste (heldigvis) takket være galvanisert karosseri. Når det gjelder det elektriske, så vær bare ops på at den tjukke kabelen som du ser mellom døra og dørkarmen på førersiden er "hovedkabelen" i bilen, og består av ca. 20 mindre ledninger. Disse har en tendens til å bli sprø i isolasjonene når de blir gamle, og kan derfor få en knekk. Dette er OFTE årsaken til at ting kan slutte å virke i litt eldre 306`er. F.eks. en (eller flere) av vindusheisene, høyttaler(e) eller sentrallåsen.

 

Noe dritt å bytte da det ikke eksisterer noe koblingsskjema til denne, slik at du dermed må "ohme" hver eneste jæ.... ledning :angry: .

 

Foruten disse små-greiene så er det ikke stort å tenke på, annet enn ting du bør passe på når du kjøper bruktbil uansett hvilket merke det gjelder. Positive sider er at de usannsynlig gode å kjøre, går jevnt og trutt, starter alltid, av en eller annen rar årsak så er de SINNSYKT bra på vinterføre og er lette å reparere hvis du har litt teknisk innsikt.

 

Lykke til uansett hva du ender opp med !

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår