Zondre Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Hei! Jeg har tenkt på å kjøpe en Peugeot 306, men jeg har lest noen steder at det er en del tekniske feil med noen årsmodeller. Hvilke årsmodeller gjelder dette? Er bilen ellers veldig bra? Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel206RC Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hvis du ikke allerede har spurt der: http://www.peugeot-sport-club.no der får du garantert svar, har desverre veldig liten peiling på 306 Siter Peugeot sport club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny N Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Generelt sett er det vel bremser, drivknuter og ledd som bruker å være dårlige. Vet ikke om dette gjelder alle årsmodeller, men i hvert fall de første produksjonsårene. Ellers er det vel ikke den bilen med mest feil dette. Rust var i hvert fall ikke et tema på min -93/-94 modell. Muttern har den nå, og den er fortsatt rustfri. Faktisk tror jeg hun skal selge den. Siter '02 Ford Mondeo ST220 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Generelt sett er det vel bremser, drivknuter og ledd som bruker å være dårlige.Vet ikke om dette gjelder alle årsmodeller, men i hvert fall de første produksjonsårene. Ellers er det vel ikke den bilen med mest feil dette. Rust var i hvert fall ikke et tema på min -93/-94 modell. Muttern har den nå, og den er fortsatt rustfri. Faktisk tror jeg hun skal selge den. De er "berykted" for å ikke ruste (heldigvis) takket være galvanisert karosseri. Når det gjelder det elektriske, så vær bare ops på at den tjukke kabelen som du ser mellom døra og dørkarmen på førersiden er "hovedkabelen" i bilen, og består av ca. 20 mindre ledninger. Disse har en tendens til å bli sprø i isolasjonene når de blir gamle, og kan derfor få en knekk. Dette er OFTE årsaken til at ting kan slutte å virke i litt eldre 306`er. F.eks. en (eller flere) av vindusheisene, høyttaler(e) eller sentrallåsen. Noe dritt å bytte da det ikke eksisterer noe koblingsskjema til denne, slik at du dermed må "ohme" hver eneste jæ.... ledning :angry: . Foruten disse små-greiene så er det ikke stort å tenke på, annet enn ting du bør passe på når du kjøper bruktbil uansett hvilket merke det gjelder. Positive sider er at de usannsynlig gode å kjøre, går jevnt og trutt, starter alltid, av en eller annen rar årsak så er de SINNSYKT bra på vinterføre og er lette å reparere hvis du har litt teknisk innsikt. Lykke til uansett hva du ender opp med ! Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg