MaDDoG Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Står i anledning til å kjøpe meg en 1998 passat 1,8t. Det som jeg sjekket med eieren at den ikke hadde blitt byttet register reim. Hva vil et verksted besøk for å få dette fikset komme på ca? Det er jeg kan regne med. Er klar over at jeg kan ringe et verksted på mandag får å høre, men er ute etter en indikasjon. Hvis man gjør det selv, hvordan pleier verkstedene å føre det i eventuelt service hefte? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 et sted mellom 4-6 tusen tror jeg Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 tar du reg.reim skifte selv.. så skal du ha GOD tid.. trangt inni der.. og alt skal nesten av av fronten :(. Regn med 5-6 timer tror jeg. Skikkelig møkka jobb.. Hadde nok levert den inn. Burde skifte vannpumpe også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Hvordan er det med å få ført opp bytte av reg reim i servicehefte. Gjelder egentlig andre typer service. Selvfølgelig så er verkstedene mest ute etter penger å vil gjøre ting selv, men utgangspunktet bytter det mest kostbare selv. Må man ha en alliert innenfor eller godkjenner verkstedet det? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Et vanlig verksted skulle ha 7400 for min, tror møller tar rundt 10k for det. Jeg endte opp med å gjøre det selv, er ikke noe stress hvis du har god tid og et ordentlig sted å stå. Og det koster deg ikke mere en 2500 kr i deler. Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 jeg betalte 4000for reg reim- og 2500 for vannpumpe hos auto sentrum.. det tok 9dager fra jeg leverte fra meg bilen, da jeg ble rådet til å la den stå, til jeg fikk den igjen pga syk mann i 4dager, noe som utsatte timen jeg var satt opp på 4dager. men verkstedet ringte kl 8 den morningen han var blitt syk og forklarte og beklagde situasjonen. de har heller ingen utenlandske ansatte (er ikke rasistisk, men har ikke tillit til polakker++ pga mye dårlig utført arbeid rundtom) anbefales! forresten, han mekanikeren der (thomas) har bygd den rs4en som stod i teltet til dahlback på rudskogen. 850hk. :) Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvordan er det med å få ført opp bytte av reg reim i servicehefte. Gjelder egentlig andre typer service. Selvfølgelig så er verkstedene mest ute etter penger å vil gjøre ting selv, men utgangspunktet bytter det mest kostbare selv. Må man ha en alliert innenfor eller godkjenner verkstedet det? Et verksted fører ikke opp noenting de ikke har gjort selv. Det beste du kan gjøre er å få lagd til en lapp i motorrommet hvor du har skrevet når reima har blitt bytta + når neste skift skal finne sted. Så tar du vare på kvitteringer for delene slik at du kan fremvise dette ved et eventuelt salg for å bekrefte at reima har vært byttet. P.S. Søk på http://www.ebay.com etter "timing belt kit" og du får ofte en grei pakkepris på delene som trengs inkludert vannpumpe, termostat og simmeringer. Har sett at mye av dette er orginaldeler og. P.S-2 Se her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volkswagen-Passat-Audi-A4-1-8-Timing-Belt-Upgrade-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33625QQihZ015QQitemZ250145062333QQrdZ1QQsspagenameZWDVW Dette er orginaldeler som koster deg totalt ca 2100 inkluder frakt, fortolling og moms. Bare sjekk at du har en AEB motor før du eventuelt bestiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg