henningl Skrevet Juli 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2002 Hei alle sammen! har hatt litt problemer med bilen i det siste, og skjønner ikke helt hva det kan være.. En dag går motoren ypperlig, en annen dag går den rompe når den er kald. Fant ut i dag at problemene faktisk følger været! altså når det regner eller nettopp har regnet (høy luftfuktighet?) får jeg problemer. Hva som skjer: Oppstår kun når motoren er helt kald, og forsvinner igjen når motoren er blitt varm etter et par kilometer. Når jeg starter har bilen veldig lav tomgang (500), og når jeg kjører lystrer ikke motoren gassen. Når jeg trykker ned gassen får motoren et "sug" og begynner å bremse / henge igjen 1-2-3 sekunder før den begynner å dra. Men når det først kreftene kommer, kommer de uten å nøle. Dette "suget" som kommer først får meg til å tenke at dette har noe med bensinblandingen å gjøre. Typisk en motor som får alt for mye bensin vel? Så hva er problemet? Hva kan gjøre at bilen får for mye bensin i fuktig vær? Jeg tenker: Luftmasse-måler Dyser ECU (sensor som gir feile verdier?) Noen som har noen gode forslag? formeninger om hva som er mest sansynlig? Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Juli 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2002 Jeg hadde det samme problemet med sykkelen min i fjor. Vel tomgangen forandret seg ikke, men ved fuktig vær, kombinert med at jeg hadde lite bensin på tanken gjorde at den fikk først en liten kvelning ved gasspådrag før den plutselig kom seg. De på verkstedet mente det ikke var no galt med sykkelen da, og i år har jeg ikke hatt noen problemer.. Noen som har en forklaring på dette?? Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juli 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2002 "kombinert med at jeg hadde lite bensin på tanken" kondens?? bruker vel normalt ikke å være noe problem på sommeren,men.... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Juli 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2002 det kan sikkert stemme det, det var på høsten i fjor og så.... og den sto ute om nettene. Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Juli 23, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2002 Tanken er halvfull så tviler på at det er kondens... Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Juli 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2002 Jeg hadde noe lignende problemer, da hadde jeg problemer med tomgangs regulator... Ente med at bilen døde når den gikk på tomgang. Måtte bytte hele spjeldhuset... Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juli 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2002 Vet ikke hva slags tenningssystem du har på bilen din, har vært borti samme symptomer et par ganger før og da har det vært fuktighet i fordeleren. Det trenger bare være en liten sprekk som du ikke en gang kan se. For å finne ut er det bare å tørke fordelerlokket innvendig og spraye me 5-56... det funker alltid. :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.