Gå til innhold

Info. om tidligere svensk Volvo 142 16v (blåmet)?

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Jepp!

 

Jeg lurer på om det er noen her inne på forumet som har kjennskap til en mørkeblå met. Volvo 142 med en heftig oppskremt 16v? Bilen har lang historie bak seg i fra Sverige fra streetracing o.l.

 

Litt mer spesifikk info om bilen:

Mørkeblåmet (850 farge), bredda turbofelger fra 240, dører og tak fra 240, 164 baklykter. Den ble ombygd for første gang allerede 4 år etter den var ny(!) og har etter det fått mye oppmerksomhet oppover i årene som har gått med b.la. 3-4 reportasjer i bladet Bilsport. Den er som sagt en ganske så profilert bil, iallefall i den svenske bilmiljøet. Motoren er en 16v på ca. 600 hk.

 

Håper noen klarer å grave frem noen artikler/bilder av bilen.

 

Thæææænk you!!

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en 142 som er gul,den har bredda Turbofelger og en syk motor...men om det er bilen du mener vet jeg ikke...

Ligger et bilde av den i linken: http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/bam_galleri/imagepages/image125.html

 

Nei, ikke den.. Men den jeg snakker på har også skåret hull i panseret til turbo'n samt. hull til innsuget.

Svinrå bil! Har vært i Bilsport flere ganger.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt de selv. En jeg kjenner som kjøpte den fra sverige i vinter en gang, går på drevsjø nå.

Tøff bil og den flytter på seg. Sinnsyk lyd i den.

 

200sxS14: Pen bil du har forresten..så den i Elverum i fjor sommer en gang. Så ut som den gikk greit

Jo takk.. bor i elverum ja så er nok en del å se der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt de selv. En jeg kjenner som kjøpte den fra sverige i vinter en gang, går på drevsjø nå.

Tøff bil og den flytter på seg. Sinnsyk lyd i den.

 

 

Jo takk.. bor i elverum ja så er nok en del å se der

 

Jepp, stemmer det. Kjenner han jeg også. Bor på drevsjø selv. Blir nok en morsom bil når han får mappet den på nytt og får den til å gå skikkelig. Grom bil. Gutta fra Sverige synes ikke det var noe stas at denne bilen havnet i Norge :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår