Gå til innhold

Hjelp ang kjøp av Svart 1996 GOLF 3 TDK

Ranger emnet


1984GTD

Anbefalte innlegg

Vet det er en del sånne tråder som dette. Har lest gjennom flere. Men kjekt om noen kan fortelle meg mer om denne bilen.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1557703;username=

 

Har nå en 1996 mod golf TDK på hånda. Som jeg har sagt skal kjøpes gjennom en avtale. Jeg må kjøre nesten 50mil en vei for å kunne se denne, bestemme meg og evt inngå en handel. Denne har gått i Ålesund-omr. ingen som bor der, kjenner til denne eller kunne tatt en titt for meg? Kan i værste fall betale en slant til deg. Hadde satt veldig stor pris på det!

 

Bilen ser pen ut på bildene. Men det var en del ting som hjullager, reg-reim, glødeplugger, olje og filter o.l som skulle vært byttet. Bilen har gått 260K, siden det er en turbo diesel motor fra VW anntar jeg at denne er god til godt over 300K. Eller har motorkoden noe å si hvilken som er best?

 

Det var en del rust på bilen ifl. selger. Som på dører og noe på bakluka. Dette bør taes, men er ikke kritisk mente han. Det er akkurat dette jeg vil at noen kunne sjekket ut for meg.

 

Hva tror dere og hva skal jeg evt se etter på denne bilen når jeg "kjøper" den ?

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har selger skaffet en tilstands-rapport på bilen fra et toyota verksted.

 

1. Utslitte klosser og skiver framme

2. Bremsekraft-forsterker har skeiv virnking (hva vil det si?)

3. Svetting/lekkasje foran motor. Er vist en retur-slange som er dårlig der sier han, og er enkelt å fikse. Han fikset samme problem i fjor. Noen som vet hvilken slange det gjelder?

4. Ellers litt rust rundt om.

 

Fint om noen kan hjelpe meg med å svare. Skal fly nedover for å se på den på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det med reg.reima et vanlig problem?

 

Mere ulemper med en TDK?

 

Jeg er ute etter en pendler-bil i første omgang. Evt få senket den og smette på noen penere felger etterhvert.

 

Akkurat fått meg fast jobb som medfører pendling på 7mil pr dag. Tror en TDK kan medføre å presse ned drivstoff-utgiftene.

 

Er litt skeptisk til at den har gått 260 000km. Clutch, turbo o.l kan kanskje være slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen på min låste seg et par ganger, men jeg tok bare av slangen, og rikka på hjulet inni, til det løsna. Så kunne jeg kjøre en 2-4000km igjen. Min bil var gått 340.000, og da hadde dette med reimhjulet skjedd allerede 2 ganger, en gang for tidligere eier, og en gang for meg, men jeg klarte og redde den, merket den begynte og fuske, så med og klakke svakt i ventilene.Det som skjer er at hjulet flytter seg mer og mer, så til slutt spinner det helt over, og da er det kvelden for ventilene, akkuratt som reg. reima ryker.Kilen på reg.hjulet er et svakt punkt. En god, men ikke 100% sikker løsning på dette er og lime fast hjulet med loctite, eller flytende stål på tube.Da får den mer festeoverflate. Vis du kjøper den, så ta av hjulet og lim det fast. Kan være at det er gjort tidligere, det kjenner du vis du ikke får av reg.reim hjulet, nokså lett. Er et kjent problem dette.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå fly nedover til ålesund i dag for å hente hjem bilen. Det er en returslange i fremkant av motoren som er løs og gjør sånn at bilen svetter en del i fremkant av motoren. Han fikset samme problem i fjor ved å skifte slangeklemme. Lett jobb ifl. han.

 

Kan dette være humbug eller er det godt mulig?

Er det trangt eller en lett jobb å gjøre?

 

Håper på svar før jeg reiser (15:00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hadde ikke kjøpt en TDK. Har bare dårlig erfaring med disse. F.eks reimhjul på veiven, til reg.reim løsner etter x-antall starter. Rister noe jævlig på tomgang. Mye mer sånne småting som irriterte meg.

 

bruk locktite:) men ikke en så sterk at man ikke får det løst igjen da.

btw. aaz-motorn suger. skikkeli dritmotor. går elendig å ramler i staver hele tia..

 

Uffameg, blir bare så oppgitt av slike inlegg altså. hehe rett og slett patetisk, og ja nå skal vi starte en diskusjon her.

Har til nå hatt en del AAZ motorer og kan til dags dato ikke si jeg kjenner meg igjen i noen av disse tilfellene dere beskriver her, så hvordan dere behandler motorene deres for å få dette til vet ikke jeg. Når det gjelder reimhjulet så er dette lik patent på mer eller mindre alle dieselmotorer fra samme årgang, vag,volvo el bmw for den slags del så å si at dette er dårlig blir for dumt. Det som er for dårlig er de som skrur på det, de kan rett og slett ikke ha peiling i det hele tatt hva de holder på med. Har vært borti og skrudd på 2 passat som fremdeles ruller i familien med henholdsvis 330 000km og 288 000 på telleverket, en jetta med 1,6 Z motor med 288 000 på televerket og min egen golf 3 med rundt 300 000 på telleverket. De med turbo er skrudd opp slik at de lader rett over kiloet og går helt greit syns jeg, men ikke noe GTi killer akk. Men å si at de ramler i staver syns jeg blir så dumt at jeg må le av deg. Med over 300 000km på nakken vil jeg ikke si at dette er noen dårlige motorer, tvert i mot dårlig mekaniker, nei ELENDIGE mekanikere! Så visst dere fremdelese mener dette er noe dritt så er jeg tydligvis den ene heldige som har fått 4 dieselmotorer fra vag som fungerer utmerket. Og tro meg, de har og får til daglig mer en nok pryl, her er det ikke noe bestemor kjøring i gården.

AAZ motorene starter å går som bare det så lenge man holder de service og inspeksjons intervaller som er satt for dem. eneste som ryker er glødepluggene. Regner med og håper at dere kommenterer dette så vi en gang for alle kan få diskutert dette på et behersket nivå. dukenukem hehe

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår