Ryggemann Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Hei! Etter å ha lest litt på forumet her, har jeg kjøpt inn litt forskjellige produkter. Er disse produktene gode nok, og trenger riktig rekkefølge. En 99 mod volvo v70 skal behandles. Har litt nuppete lakk nederst på dørene og litt på panseret. Har aldri vert renset (tror eg). Har nylig blitt polert med turtlewax. Har disse produktene: Turtle bilshampo Meguiars vaskehanske + svamper Meguiars microfiberklut Turtle polerduk og polergarn Meguiars ClearcoatBodyScrubPaintcleaner Meguiars Quick Clay Meguiars Gold Class car wax Noe mer jeg trenger? Skal lakkrensen på før eller etter clayen? Hvordan fjerner jeg gammel voks (turtlewax)? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Clay før rens, rens fjerner gammel turtle wax. Kjøp NXT wask istedet for TW vask og extra Meguiars Microfiber kluter og påførings pads istedet for polerduk/polergarn (skal love deg at det er forskjell) tips: Legg på tynt mht rens og ta ett og ett panel om gangen, ikke la den tørke på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggemann Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 hei! har ikke brukt microfiber før. Skal det brukes både til lakkrens og til polering? Skal ikke lakkrensen tørke noen minutter som poleringen,dvs pusses av etter den har fått en tørr overflate? Skal poleringen egentlig ligge tørr på bilen en stund før man tar den av? sorry, Mange spørsmål her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Microfiber kluter brukes til å fjerne Rens/polish/sealer. Rens skal ikke tørke, i alle fall ikke den du har fra megs, den blir tung å ta av når den er tørr, og det gir ikke noe bedre resultat om den tørker heller. Det er vel den største feilen folk ofte gjør 1: lar produkter som ikke skal tørke, tørke, og feil nr 2: legger på et GODT tykt lag. og er sure fordi den "dritt" polishen ikke bare datt av bilen samt at de har smørt in hele bilen, og vet de ikke er ferdig før kl 2300... Rensen skal jobbes med, for feks hånd til den nesten er borte på hvert panel, deretter tøker du av restene med MF klut (MF til bil vel og merke) Det som kan tørke på bilen kan ligge på bilen en stund, man skal uansett passe på at den er skikkelig tørr før den fjernes så du ikke får feks olje lignende felt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggemann Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 ok, takk for gode svar! Men du sier at eg skal claye før rensen. Men ligger ikke det en del "dritt" under den gamle woksen, som da clayen ikke får tak i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Clayen tar voksen den.. tar det meste den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Rett som tandis sier, det ligger nok ikke "så" mye dritt under tw ville jeg tippe, kommer sef på hvor lenge siden du hadde den på bilen. Uansett, mena clay tar det som ligger "på" lakken, tar rens det som er "i" lakken (porene) Clay benyttes for å fjerne sand/stein/asfalt ol som det ikke er gunstig å ta med seg i polerings paden og gni videre rundt bilen. pass bare på å bruke godt med clay lube (er i esken) uansett vil den muligens lage noen små, små merker som du fjerner med rensen, men det er ikke sikkert du ser noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg