Wrasko Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Hei, jeg har en 1979 Winrace 13' som jeg for tiden driver å slenger ut litt vekt av etc, og målet mitt med hele båten er å passere 50knop, og ha en rask liten sak som leketøy. MEN, i går kom jeg på tanken av at en 600ccm (eller større) R motor gir jo MYE effekt (hk) ut av lav vekt.. Så da funderte jeg på å marinisere enn sånn en, men hvordan tror dere det går? Tenkte på å beholde girsystemet, sånn at jeg har clutch, gass og gir (fotclutch og gass), samt girspak Så, tips om hvor man får tak i billige motorer? (evnt skadete sykler), og hvordan man kan ordne med drivverk? Evnt andre kommentarer, og erfaringer Mvh Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Har lite tro på at dette blir såå bra Rune, men for all del, prøv.. Får du dette til, skal du få all cred av meg.. Men jeg tror ikke en 600 blir sterk nok til dette.. Skadede sykler er mulig å få kjøpt, saumfar autodb osv, eller ring forsikringsselaskapene og høre om de har noen kondemnerte du kan få kjøpe som delesykkel. (Folk har gjor det før, og det går). Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Har lite tro på at dette blir såå bra Rune, men for all del, prøv.. Får du dette til, skal du få all cred av meg.. Men jeg tror ikke en 600 blir sterk nok til dette.. Skadede sykler er mulig å få kjøpt, saumfar autodb osv, eller ring forsikringsselaskapene og høre om de har noen kondemnerte du kan få kjøpe som delesykkel. (Folk har gjor det før, og det går). Har forresten fått høre at motoren som er på nå (30hk Yamaha) er på ca 500ccm... Sååå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Har forresten fått høre at motoren som er på nå (30hk Yamaha) er på ca 500ccm... Sååå Ja, men 2 takt. Essa, prøv du rune..:) Så får vi se:) Uansett vært artig, det går nokk bra. Men rart ikke noen flere har gjort dette... (Har ivertfall ikke sett/hørt om noen...) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Ja, men 2 takt. Essa, prøv du rune..:) Så får vi se:) Uansett vært artig, det går nokk bra. Men rart ikke noen flere har gjort dette... (Har ivertfall ikke sett/hørt om noen...) Motoren i båten er 2 takt ja, men 4 takt er jo bare sterkere :). Er nok ingen som har gjort det pga at de fleste som tenker på innenbords motor de har større båt, og slenger like gjerne oppi en sekser eller åtter... Men gjerne tips og forslag fra andre og :).. (selvom det er koselig å snakke med deg Sten) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 spørs om det er nok moment i en mc-motor til det da. Kommer til å bli veldig vanskelig å få en propell til å stemme til det oppsettet, men det kan jo seff. funke:) Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kskeie Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Hadde heller satsa på en 50hk motor.. og kun 1 stol i båten. å lette den mest mulig. da har morrofaktoren steget kraftig ja! Siter cosworth powered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Hadde heller satsa på en 50hk motor.. og kun 1 stol i båten. å lette den mest mulig. da har morrofaktoren steget kraftig ja! Regner med at det kun blir trimming av 30hk i første omgang, men regner med at en mc motor både er lettere, og mulig mer kraft enn en vanlig båtmotor, samt prisen da... Derfor jeg tenker nøye over dette... At jeg ikke får revers etc, det bryr jeg meg ikke om i tilfelle... Men skal måle og tenke videre imorra, men gjerne kom med forslag, og synspunkter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kskeie Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Ok. hadde jo værdt morro med en motorsykkel motor og.. men åssen gjør du det med propell osv ? det kan bli litt jobb. busa turbo motor på 500hk nedi.. eventuelt r1. hehe neida.. hadde holdt godt med 600cc ca. kompis har en 400 2 syl mc motor på en crosscart. og det går rimelig brukbart.. Btw så hadde naboen 50hk på en samme winrace som du. båten sto slik / i vannet. hehe Siter cosworth powered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Motoren i båten er 2 takt ja, men 4 takt er jo bare sterkere :) 4 takt er ikke sterkere (ikke likt antall ccm), det er en grunn til at 250 4 takt kjører i samme klasse som 125 2 takt:) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 4 takt er ikke sterkere (ikke likt antall ccm), det er en grunn til at 250 4 takt kjører i samme klasse som 125 2 takt:) Vel, er nok sterkere.. 2 takt har bare mye mye mye mer turtall :p.. (ergo mer turtallsvillige), men 2 takt er igjen svakere på lavt turtall, aka 4-takt er sterkere :).. Blæddi;) edit: Og det vil fortsatt si at 4takt er STERKERE! Men ikke kjappere. Stor forskjell. Mindre hk, mer nm skeie00_: Vet ikke helt hvordan overføringen skulle blitt, driver å tenker på rett aksel og ror, selvom dette blir utrolig ustabilt i litt sjø... (og ellers).. Men skal surfe rundt å se om det finnes noen ultrasmå drev som kanskje kan passe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Jeg edit'a posten min litt, før du QUOTA meg.. Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Snøscooter motor? Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Snøscooter motor? Hvordan er prisen på sånt i forhold til vanlig mc motor? Og det er vel "automat" på dem, med revers og fremover? Og hvordan er det med vekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 4 takter er det mer bunndrag i, men treigere, akkurat som bensin mot dieselbiler Og som nevnt her så tror jeg overføringen vil bli et stort problem, altså vanskelig å komme på noe som fungerer bra i praksis..kan jo ikke bare ha en stiv aksel rett ut uten mulighet til å kunne justere den opp og ned (tilt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.