bussemannen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Jeg trenger litt hjelp med å få tilbake fargen på en rød ford fiesta som skal selges. Den ene siden er relativt nylakkert og fin, mens resten av bilen er blitt mer rosa med tiden. Jeg har ingen bilder av det nå, men det kan jeg jo skaffe om det trengs. Er det noen her som kan anbefale noen produkter jeg kan bruke for å få fargen tilbake? Jeg har en roterende maskin liggende, men har ikke fått brukt den så mye enda så vil helst ha produkter jeg kan legge på for hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 http://www.bilforumet.no/bilpleie/166168-produkter-p%E5-ekstremt-oksidert-r%F8d-bil-den-ble-r%F8d-igjen.html Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Takk, men fult så ekstremt er det ikke. :sombrero: Ser det litt dårlig på bildene her, men det er altså en godt synlig fargeforskjell som jeg vil prøve fjerne. Hva ville dere brukt av produkter på dette. MG#85 er vel litt drøy, men bør vel kanskje bruke maskinen allikevel. Må i så fall da ha noen tips til hvilke pader jeg skal bruke. Takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Skal man ha et varig bra resultat når det gjelder oksidert rød lakk, så er erfaringsmessig det eneste som hjelper ullpute og Meguiars m85, eller det nye solo-systeme til Meguiars, M86 solo. Men dette vil jeg IKKE anbefale at en uten skikkelig erfaring og kjennskap til roterende maskiner. Klart, man kan få er greit resultat med håndmakt, men dette holder stort sett ikke lenge, siden man bare smører opp den "tørre" lakken, og ikke fjerner den. Kommer tilbake men en dokumentasjon på en slik jobb utopå sommern, da det skal tas en rød oksidert bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 En gang må en jo begyne. Kommer nok til å bestille #85 da, og noen andre småting fra autogeek, så får man se om ikke det bli bedre. Kan sikker finne meg noe å øve meg på først og heller gå fram litt forsiktig i begynelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 En gang må en jo begyne.Kommer nok til å bestille #85 da, og noen andre småting fra autogeek, så får man se om ikke det bli bedre. Kan sikker finne meg noe å øve meg på først og heller gå fram litt forsiktig i begynelsen. Det er nok måten å gjøre det på ja, eier ikke tall på hvor mange bulkete panser/skjermer/dører jeg har øvd meg på før jeg syntes jeg fikk dreisen på det... Så greit å øve seg en del på ting det ikke er så farlig med først. Bare å glede seg til man kan å bruke den, ingenting er som en bil uten riper og dritt!.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Da blir det bestilt MG#85, MG#80, noen forskjellige puter og litt annet snax så får man se om man kan få litt liv i lakken igjen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Jeg har nå prøvd med MG#85 på ullhette og roterende maskin med forskjellige hastigheter og trykk, men syntes ikke jeg ser noen vesentlig forskjell. Jeg har nå bare en billig ullhette. Kanskje jeg burde bytte ut den? Jeg er litt redd for å gå på med for høyt turtall og. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre feil? Sitter også og lurer på om jeg skal bestille meg en DA maskin. Står da mellom Porter Cable og UDM. Hittil leder UDM pga. 220V, men er det ellers noen forskjeller jeg burde tenke på? Vil denne maskinen duge med den rette pad til dette prosjektet eller er det bare roterende maskin som er tingen på så oksidert lakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Kjøpr deg en Meguiars Ull-pad, den som er helt hvit... Denne hetta, m85 og en hastighet på 1200-1500 omdreininger skal få fart på sakene...MEN det kan fort ødelegge mer enn det retter, Er litt volsomt å drive med hvis man ikke har den rette refaring...vil bare advare... Etter Ullpad, ville jeg tatt Rød skumgummi og roterende, med M85 UDM maskinen, og gul pad, M80 da har du et fin kombo til neste steget... Har du da gjordt tinga rett, skal bilen være knall rød, og du skal heller ikke ha noe sirls eller kjørebaner og hologrammer i lakken...Men en liten feil i step 1 og 2 så kan du fort brenne lakken å være på skikkelig sykkeltur... Men man lærer heller ikke noe uten å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Da ser det ut til at det blir en ny bestilling fra AG igjen. :sombrero: Begyner å bli dyrt dette her, men morro når man får det til. :boxing Takk for all hjelp hittil i alle fall :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.