Gå til innhold

-73 Camaro med 400M Cleveland motor..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jada, det er en FORDmotor som står i Camaroen min da:morph: Og en forsterket C6 automat. Hva som er gjort med motoren vet jeg ikke, for motoren sto i bilen da jeg fikk tak i den. Tror nok neppe jeg hadde funnet på å sette en Ford i en Chevy selv.. Men den fungerer faktisk sinnsykt bra! Brutalt dreiemoment og passe hissig på turtall. Akkurat sånn det skal være;) Har ikke noen bilder for hånden akkurat nå, men det er bilen på avatarbildet mitt da:) Håper jeg blir godtatt på Camaro forumet uansett da?! ,p Hvis jeg lover å sette inn en 454 litt senere kanskje? hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havner vel på lista over sære løsninger, menhvel, det funker sikkert?

 

men det må da ha vært endel fabrikkering og dill for å få kobla en ford motor i en cheva? motor/girkassefester, styring av automat... og annet dill, skulle jeg tro

 

høres ut som en eller annen kar med en motor og en bil uten motor til overs hadde for lite å gjøre en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havner vel på lista over sære løsninger, menhvel, det funker sikkert?

 

men det må da ha vært endel fabrikkering og dill for å få kobla en ford motor i en cheva? motor/girkassefester, styring av automat... og annet dill, skulle jeg tro

 

høres ut som en eller annen kar med en motor og en bil uten motor til overs hadde for lite å gjøre en uke :)

 

Ja den funker skikkelig bra den motoren, starter lett og har en grom lyd som får det til å skrangle i takplatene i garasjen min;) Og kreftene er der helt fra bånn, på tørre asfalten kan jeg dra bakhjul så sakte at de knapt går rundt og da buldrer motoren fortsatt like ubemerket på tomgang.. Og etter veien blir den fort en villstyring hvis man tråkker litt ekstra på.:) Akkurat sånn en ekte muskelbil skal være mener jeg, og derfor har jeg slått meg til ro med at det er blåfarge på blokka som står der framme;)

 

Litt arbeid har det nok vært med å få allt til å fungere, men allt fungerer veldig greit. Så om grunnen til at det er montert en Fordmotor rett og slett har vært et tidsfordriv eller om det har vært noe veddemål innblandet vet jeg ikke.

 

Uansett, hvis jeg fikk valget nå i dag om å få bytta ut Ford motoren mot en original 350 så hadde jeg gjort vill motstand! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er bortreist på jobb for øyeblikket. Men hentet ned noen bilder jeg har lagt ut på et annet nettsted da:) Har dessverre ingen bilder av selve motoren, rett og slett fordi jeg aldri har syns den var særlig pen og verdt å fotografere. ,p Men den ser rett og slett bare ut som en kjedelig blå Fordmotor med Edelbrock Performer 400 innsug og en Holley tronende på toppen:) Etterhvert var planen å få montert innsprut og to T72 Turboer med svær intercooler i fronten;) Men det blir ikke før allt i motoren er oppgradert og både motor og tilbehør under huven har fått seg både ny lakk og krom:) Her er iallfall noen bilder av bilen.. ;)

 

 

Photo027.jpg

Photo025-1.jpg

Photo026.jpg

photo029__3_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår