Espen^^ Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 har hatt bilen min på eu-kontroll en audi 80 1.8s 89mod. Når eg kjørte den på verksted virket bremsene som dei skulle. Men når eg henta den så var det veldig! lang dødgang på pedalen, klarer ikkje og låse dekka på asfalten. Har lufta bremsene og der er det ingen luft no. Så pedalen eg knall har helt til eg starter motoren, då synker den nesten heilt inn ( veit den skal synke litt) Noen som veit ka som kan vera gale? Hovedbremsesyl/bremsekraft forsterkar? Siter Audi 80 "x"Bmw 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 sikker på at bremseskivene står tett nok mot sylinder/skive?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Høres ut som selvjusteringa på bakre trommelbremser som har slått seg vrang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 fekk feil i at laste ventilen hadde hengt seg og, tok ut ventilene , dei va heilt fast. så eg fiksa dei å satt dei i og lufta bremsene. hjalp ikkje Siter Audi 80 "x"Bmw 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 fekk feil i at laste ventilen hadde hengt seg og, tok ut ventilene , dei va heilt fast. så eg fiksa dei å satt dei i og lufta bremsene. hjalp ikkje Snakker om selvjusteringa til trommelbremsene, ikke lastventilen. Du får ta av trommlene og gå over alt inni der. Det som mest sannsynligvis skjer, er at selvjusteringa svikter eller at bremseskoene er så slitte at du må trykke pedalen ekstra langt ned før skoene tar inni trommelen. På Audien tror jeg selvjusteringa er en kile som står mellom et av stagene og bremseskoen inni der som igjenn henger på en fjær såvidt jeg husker. Prøv å dra opp brekket til det er rett før det "tar" og se om du får mindre vandring på pedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 du har bremseskiver foran og tromler bak? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 er tromler bak ja. takker for gode råd. skal se på dette. Men koffor blei det sånn når den var på eu? Siter Audi 80 "x"Bmw 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg