Gå til innhold

13g turbo til 850

Ranger emnet


850fan

Anbefalte innlegg

Hei! Har satt ny motor i 850 min. Satt i en B5204T- 211hk. Har chip pluss at jeg har skrudd opp trykket til nesten 1. Har det problemet at turbotrykket ikke klarer å holde seg på 1 ,og at den går ned til ca 0,6 når jeg holder gass. Noen som vet hva som kan være feil her? Kjøpte ny wastegateklokke på volvo men hjalp ikke stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel tro det var wastegaten som ikke holder. På min 760 tic monterte eg en ekstra fjær på wastegate staget, da wastegaten ikke klarte nok alene, fikk økt trykket ganske betraktelig, og trykket holdt seg stabilt i stedet for bare å gå rett til topps, for så å rase ned til litt over halvt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at fjæra i wg'n er for slapp ja. På 850 har du jo elektronisk ladetrykksregulering, derfor behøver den ikke være fullt så hard som på mekanisk regulering. Jeg ville foreslått en 1, eller 1,2bar wg fra Autopower, eller BSR. De er egentlig beregnet for 940 turbo, men passer greit på 850 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm. Noen som vet om det er normalt med skikkelig "popp off" lyd når en kun har åpent luftfilter? muligens noe annet galt? Bilen drar veldig helt til trykket faller igjen....

 

Jeg kjører med ca 0,8bar i trykk på min V70 2,0T og åpent K&N filter, vil ikke si at det er ekstremt lyd av dumpventilen, men hører nå at den er der. Jeg har også litt problemer med dalende trykk, men ble mye bedre ved bytte av turbo med nyere, og hardere trykkklokke på wg'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår