ElCamino Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 E det noken på ditte forumet som veit kar en kan få tak i høyvolumsolje-pumpe til en trimmet 2.0. Har tenkt å å prøve motoren i en Ascona B, men finner ikkje tak i slik oljepumpe. Noken som kan hjelpe mej? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvarme Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 orginal opel olje pumpe er mer enn bra nok bruker den på min jeg og min bremset 230 hk;) men jeg hadde lagd meg bedre bunn panne jeg lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Hva ville du gjort med punnpanna da? Gjort den større? Motoren er en 2.0E. Tenkte berre at når en kjører på 7000 omdreiinga i min. ville 3.5 bar litt lite, Men siden du har 230 hk og denne har rundt 150 hk, skulle det vel kanskje holde:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 kvarme: du lever på lånt tid :D elcamino: hvis du tar oljepumpa i fra en diesel-motor vil du få høyere trykk. ellers selger både enem og risse bedre oljepumpe. er vel plastdrev i den orginale? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyostli Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 kjøp oljepumpe til 2.3 diesel. den er det 30% høyere trykk. bare å bytte låkket på pumpa liksom. også burde du sveise litt i bunnpanna du hvis du skal bruke den litt godt i svinger, sett på sånne greier nedi der som er på volvo Siter www.opelragger.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Jeg kjøpte forsteka oljepumpe til min c20let fra opelmotorsport i tyskland. Ble ikke noe høyere oljetrykk fordet. Men den pumpa som dem bruker sitter det et herda ståldre i. Så den tåler mere juling på høye turtall. Vet ikke åssen diselpumpa er der. Den er jo ikke beregna på så sinnsyke turtall Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 nå regna jeg med at det var snakk om CIH motorer. det er der man tar pumpe i fra diesel. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Vet det er snakk om cih motorer, men det er vel ikke så høyt turtall i de diesel motorene heller?:) Bare lurte på om de tåler å bli jaga sånn på 7000rmp over lengre tid? Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvarme Skrevet Oktober 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2003 Originally posted by ElCamino Hva ville du gjort med punnpanna da? Gjort den større? Motoren er en 2.0E. Tenkte berre at når en kjører på 7000 omdreiinga i min. ville 3.5 bar litt lite, Men siden du har 230 hk og denne har rundt 150 hk, skulle det vel kanskje holde:) jeg hadde sveiset inn en skvulpe plater i bunn panna. problemet med cih motorene er at ,hvis du sladder så suger olje innløpet inn luft også mister du olje trykket. å det mener jeg er værre en og kjøre med orginalt olje trykk, det er dere vel enige med meg i;) cnf : hva mener du med lånt tid:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg