Gå til innhold

"bombe" lyd når jeg skrur på tenninga..

Ranger emnet


Baleni

Anbefalte innlegg

lurer på om noen kan svare meg..

problemet er at når jeg setter i nøklen høres det ut som en bombe som kommer mot deg, lyden kommer fra høytalerene og er ikke noe kul, kraftig lyd som plager meg..

 

noen som har ett fornuftig svar? ;)

NÅ; Honda Accord 94 2.0L is

 

x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor)

x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fått instalert en selvmordsbomboe i bilen din.

 

Er nok en ledning som forstyrer signalene

 

hmm..rart den ikke har gått av enda, vært det hele tiden etter jeg fikk annlegg..ca 2mnd..men bra du advarer, skal ut og finne den bomba..:op:

 

 

dårlig jording? sjekk det.

 

mye,mye,mye mulig..det skal sjekkes, takk for tipset!

NÅ; Honda Accord 94 2.0L is

 

x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor)

x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig jording? sjekk det.

 

fortsatt samme lyden..jorda den i først i de festene til sikkerhetsbeltet, så til den greie som bagasjerommet låser seg fast i..noen tips til bedre jording hvis det er dette som er problemet..

 

bilen er golf 3

NÅ; Honda Accord 94 2.0L is

 

x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor)

x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve å pusse litt rundt med sandpapir, men det burde være bra jording i de stedene du nevner.

 

ja, faen, kan være riktig det du sier med og pusse, husker jeg hadde ett jordingsproblem med mopeden, og det var pga lakken..

NÅ; Honda Accord 94 2.0L is

 

x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor)

x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt inn en forsterker, eller kjøres alt via spilleren din?

For dette minner om at signalet til forsterkeren blir brutt. Denne lyden er fy fy hvis du driver med PA. Da kommer lydteknikeren og spør om du er riv ruskende gal. De gangene jeg har klart dette så er det spilleren som blir skrudd av før forsterkerne.

 

Dette kan du sjekke ut hvis du har forsterker:

Jeg er ikke sikker på hvordan spilleren din klarer å bryte signalet til forsterkeren, men du kan jo prøve å koble ut remote'n på forsterkeren din, og skru tenninga av og på. da skal ikke forsterkeren skru seg på. Og når spilleren står på legger du remote-ledningen innpå polen sin på forsterkeren.

Får du noe "bang" i høyttalerene da?

 

Det ble litt rotete dette her, men skjønte du noe?

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt inn en forsterker, eller kjøres alt via spilleren din?

For dette minner om at signalet til forsterkeren blir brutt. Denne lyden er fy fy hvis du driver med PA. Da kommer lydteknikeren og spør om du er riv ruskende gal. De gangene jeg har klart dette så er det spilleren som blir skrudd av før forsterkerne.

 

Dette kan du sjekke ut hvis du har forsterker:

Jeg er ikke sikker på hvordan spilleren din klarer å bryte signalet til forsterkeren, men du kan jo prøve å koble ut remote'n på forsterkeren din, og skru tenninga av og på. da skal ikke forsterkeren skru seg på. Og når spilleren står på legger du remote-ledningen innpå polen sin på forsterkeren.

Får du noe "bang" i høyttalerene da?

 

Det ble litt rotete dette her, men skjønte du noe?

 

jeg skjønte og etter jeg gjorde som du skrev funket det, fikk smell jo, vis jeg skrudde på cd spilleren før "bomben" hadde landet smalt det..

gikk nøye over ALT av kabler og koblinger og da funka det, fikk ny spiller idag men gikk over før jeg bytta spiller, og da funka det og det fungerer knirkefritt..

 

TUSEN takk for all hjelp!

NÅ; Honda Accord 94 2.0L is

 

x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor)

x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår