ehrnst Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Hei. Kjører MS1 V3 med singel coil drevet rett fra MS. Prøvde å starte her om dagen, men bilen nekter å fyre når MS driver tenninga. Kobler jeg orginal tenning på derimot fyrer bilen, men dør igjen etter den har ruset seg litt. Noen som har noen tips? Har sjekka output osv det skal være riktig:vampire: Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 har du RPM signal når du drar starteren i megatune? Bruker du tenningsmodul eller direct coil control? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 jepp, har rpm-signal. har kabel fra ms rett til minus på coil. Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Tror ikke MS1 kan styre en coil rett fra hjernen. Har du loddet kortet selv? Har du prøvd med tenningsmodul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 glemte kanskje å si det er MSnS Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Det forklarer en hel del ja^^ Da har jeg ikke peiling. Prøv http://www.megasquirt.se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Har du valgt rett tennings output? Skal stå på output A... Har selv hatt problemer med dette.. Men fikk aldrig noe løsning på det! Prøvde ALT av alternativer...... Bytta til MS2 chipp istede! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 jepp, LED17/14 står på "spark A" Link til MSQ http://e30klubben.net/megasquirt/MS-filer/M20B23-LC1mod.msq right click, save as Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Har du ikke fått start enda asså?? Får du ikke nå hjelp av han som solgte deg sprutet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 joda, bilen fyrer med org tenning. hjelp får jeg og, men kan da ikke ringe å spørre til en hver tid. mange symptomer som spiller inn. forresten noen som vet symptomer på brent VB921? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 brennt coil driver det?? det kan være 5v inn der det skal gå signal ut eller ka det va. Sånn som det vart kobblet opp med meg.. så jeg fikk ti to nye fra usa, og har levert sprut til en annen som kan litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 det er coildriver ja. Tidligere hadde jeg glemt å sette "inverted" på spark, å tenninga har stått på en stund noen ganger, så da kan den ha brent seg. Hvis du klarer å få +5v inn på pin 32 eller hvem det er igjen har man kobla alvorlig feil. Denne skal jo bare gå til minus på coil. Mulig jeg har for høy dwell-tider også, hva kjører dere med? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Ja han som vi har kjøpt sprut av hadde gjordt det. Men for høg dvell time kan også ta knekken på driveren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Om du har knerta driveren, så er det bare å jumpe tennnga rett på utgangen og heller bruke et sluttsteg! Jeg anbefaler det uansett jeg... liker ikke helt tanken på å putte ledning direkte fra coil og inn i hjernen! Mye støy og faenskap ifra denn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Om du har knerta driveren, så er det bare å jumpe tennnga rett på utgangen og heller bruke et sluttsteg! Jeg anbefaler det uansett jeg... liker ikke helt tanken på å putte ledning direkte fra coil og inn i hjernen! Mye støy og faenskap ifra denn! forklar litt mer hva du mener med å jumpe tenningen? Vet dere forresten om for høy dwell-tid resulterer i at bilen ikke starter også, eller at det bare kan knerte driver/coil?alacocaina Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg