Blystan Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Og i et amperemeter så er motstanden tilnermet 0 for at de ikke skal påvirke kretsen og for at all strøm skal gå der med meter i som det ville ha gjort uten meter. Kjøp et amperemeter og kople på Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Jeg ville engang måle strømmen til anlegget. Problemet mitt var at tangampeermeteret var så ræva trengt i reaksjon så jeg fikk aldri ut noen presise verdier. Jeg ville gjerne klare å måle peak ampeere osv. Men pga at den var så treg så fikk jeg mer eller mindre snittverdi eller den "gjevne" strømmen, som var 140A. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Skaff deg ett bedre tangampere meter da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Skaff deg ett bedre tangampere meter da ;) Bare å lenke eksempler til meg mr mann-med-kjappe-kommentarer-uten-linker :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Hvorfor seriekobler du bare ikke et amperemeter?Er dårlig med induksjon på DC.. Det enkle er ofte det beste:) Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Det enkle er ofte det beste:) Vis meg et Ampeeremeter til en ok penge som er rask i reaksjon og tåler peaks på over 300A. Syns jeg ser et slikt instrument med 50kvadrat kabel tvers igjennom... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 fluke.no har massevis, men sjønner ikke helt hva dere vil legge ut massevis av penger for å måle peak strømer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Summit88 Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 det jeg tenkte på da, var å ha et tang amperemeter permanent i bilen så man kan se forbruket mens man sitter i bilen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 da bør du få tak i trafo måler, dvs du setter en ringkjerne rundt kabelen og ut fra den går det 2 kabler til ett display. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Som kaffi sier er det enklest å sette inn en måle trafo.. http://www.noratel.no/content/view/full/4696 Noratel har det du trenger, evt. så kan en lokal elektriker bedrift skaffe deg det du trenger. Ang. måling av peak strømmer så trenger du kun et orndtlig tang ampermeter fra Fluke. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere? det fungere me litt elektronikk , fluke leverer tangampermeter til AC og Dc til og med biltema sell det http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=263&iItemId=81489. so et tangampermeter til dc spenning er fult muli, men dåkke bør ha måletrafo som sakt tideligere Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere? Vel, det har nok induksjon på sett og vis, det er bare ikke vekslende. Det finnes DC motorer, DC tangampermeter, Om du tar ett batteri å sette på en høytaler vil den gå enten inn eller ut :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere? rundt en leder er det et magnetisk felt. dette er ikke magnetisme som er merkbar for oss, men for et tangamperemeter måles styrken på magnetfeltet og regner ut ampere. no e ikke æ mr.elektronikk 2007 her, men det e slik det fungerer i praksis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 No veit ikkje eg helt kva du tenker på men kan du merke feltet rundt en kabel som fører vekslende spenning??? (AC) Det som er at man kan ikke transformere DC på samme måte som AC Samt at om du velger denne løsningen så må du ALDRI la denne trafoen henge rundt en strømførende kabel uten å enten vere koblet til måleinstrumelt eller være kortsluttet, ellers vil du svi trafoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg