wimsen Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Heisann... Meg og to kompiser monterte m90 kasse i min 740 tic her hin dagen. Når vi var ferdig og skulle fyre opp vognen, begynte bilen og lage skrapelyder fra clutchen, skrapelydene hørtes nesten elektrisk ut for de kom me så lite mellomrom. Ankepunkt: -fikk ikke me oss at vi måtte ha annen clutch, brukte trykkplaten, og lamellen som stod i 740en fra før av. Er det lamellen som tar ani clutch kåpen? -Vi trodde det stod hydraulisk clutch i fra før av i bilen, noe det ikke gjorde. Men vi merket da at clutch "gaffaelen" var identisk, eneste som skilte de to var at utløser mekanismen var styrt av vaier på min, og hydr. fra m90 kassen. Kan noen fortelle meg hvilke deler som må byttes/kjøpes inn for å få kassen til å kunne være brukanes på bilen? På forhånd takk.. mvh...wim Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Har du rett lager i veiva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Har du rett lager i veiva? Hva har veiven me girkasse bytte å gjøre(?), hvis jeg forstod spørsmålet ditt riktig! Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Veiva har ikkje så masse med det og gjøra. Men det sitte eit lager i enden av veiva, og det har masse med girkassen og gjøra. Du ser lageret vist du ser i midten av svinghjulet. Du må sikkert bytta det lagert når du setter inn m90 for på bilen din har det sikkert vert ein m45/46 eller m47 og dei bruke eit svinghjulslager med større diameter i midten av lageret om eg ikkje huske heilt feil. Så eg tippe at det er feil svinghjuls lager i bilen din. Blir lyden vekke vist du har clutchen inne? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 oki, så jeg kan fint bruke den clutch løsningen som jeg har? med clutch fra 740en, og vaier styrt clutch? lyden¨kommer bare jeg kommer ani clutch pedalen! Hva heter lageret jeg må event. ha tak i da, hvor får man kjøpt det, og er det mye arbeid og bytte? Stod forresten m46 kasse i volvoen.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 inngående til m90 er vel en smule for kort til å stå i veiven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Heisann... Meg og to kompiser monterte m90 kasse i min 740 tic her hin dagen. Når vi var ferdig og skulle fyre opp vognen, begynte bilen og lage skrapelyder fra clutchen, skrapelydene hørtes nesten elektrisk ut for de kom me så lite mellomrom. Ankepunkt: -fikk ikke me oss at vi måtte ha annen clutch, brukte trykkplaten, og lamellen som stod i 740en fra før av. Er det lamellen som tar ani clutch kåpen? -Vi trodde det stod hydraulisk clutch i fra før av i bilen, noe det ikke gjorde. Men vi merket da at clutch "gaffaelen" var identisk, eneste som skilte de to var at utløser mekanismen var styrt av vaier på min, og hydr. fra m90 kassen. Kan noen fortelle meg hvilke deler som må byttes/kjøpes inn for å få kassen til å kunne være brukanes på bilen? På forhånd takk.. mvh...wim Du må bytte lamell ja. Lageret trenger du ikke å bry deg om.bare la det stå der.. Er jo ikke samme "gaffel" på hydraulisk som på vaierstyrt clutch da.. På vaierstyrt blir gaffelen trykket forover av vaiern og på hydraulisk blir gaffelen presset bakover av sylindern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Stod forresten m46 kasse i volvoen.. passer clutchen fra m46 til m90? det tror jeg ikke siden det er forskjelli splines på kassene enkleste er å få tak i en clutch som passer i svinghulet du har og som påasser med splines får kjøpt det hos pedersens racing. sån jeg gjorde det Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 for å oppsummere, så trenger jeg lamell..., ikke lageret.., men bytte til hydraulisk clutch? altså den pedalboksen? thats it? Noen som vet hva den lyden som kom var nøyaktig, lamellen som tok ani clutch kåpen? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 det var at splinsen sluret. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 men noen som tøf å bekrefte at det er de delene jeg skrev i forige post er de jeg trenger? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 noen som hadde giddet, for da får jeg bestilt fra pedersen i morra..:) Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 men noen som tøf å bekrefte at det er de delene jeg skrev i forige post er de jeg trenger? Du trenger clutchpedal med alle detaljer,samt 2x clutchsylindrer og røret/slangen imellom. samt lamell ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 fra zf automat til m90 her har du en tråd du kan kikke på Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.