Gå til innhold

Senketrøbbel

Ranger emnet


eNoffer

Anbefalte innlegg

Holder på å montere FK Silverline coilover på A4`en, og har et par spm i den forbindelse. Er ferdig foran, med unntak av at jeg ikke får justert bilen nok opp. Er masse gjenger igjen, men greier ikke å dra skiva rundt når jeg kommer til et visst punkt. Noen tips?

Problem nr to er at jeg ikke finner skruene til demperne bak. Regner med de skal ligge under beltefestet, men kan ikke se dem.

En tredje ting jeg lurer på er om det er normalt med en klonkelyd i dumper? Kom etter at jeg monterte demperne/fjærene foran. Møkk irriterende...

 

Legger ved et par bilder av arbeid utført til nå:

Bilde037.jpg

 

Bilde036.jpg

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du følger støtdemperen fra hjullagerhuset og opp så finner du festepunktet i karosseriet.

 

den festes der med en M10 mutter

 

Supert, fått skiftet ene fjæra og demperen bak nå. Litt bortkasta å demontere bagasjerommetmerka jeg:) Takk for hjelpa :)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til deg: Coilover, er ikke det ulovlig på biler i Norge?

 

Ser i profilen din at du har trimma til 225 hk... Har du godkjent dette og betalt avgifter for dette? Hvis ikke er dette å ulovlig... :aug:

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i profilen din at du har trimma til 225 hk... Har du godkjent dette og betalt avgifter for dette? Hvis ikke er dette å ulovlig... :aug:

 

Nei, men om jeg skal ha bilen på EU kontroll går den igjennom, om det er riktig det jeg har hørt, så går ikke en bil med coilover igjennom eu kontrollen. Er nok det som er den store forskjellen her JvhCossie

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har ett coiloversett som er TüV godkjent så er det ikke noe problem å få dette inn i vognkortet og dermed er det heller ikke noe problem på EU-godkjenning..

Dessuten så er det jo opp til alle og enhver hva de velger å gjøre med sin bil..

2004 BMW 320dA M-sport Special edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fjærbena sitter som skutt på plass dem, så det må være noe annet. Skal få en mekaniker til å se på det på tirsdag. Takk uansett :thumb Andre forslag?

 

Skulle ta en pause og trene før jeg kasta meg på siste demperen bak, og greide å få strekk i en ryggmuskel, så samme mekanikeren får skifte dette også. Ikke særlig mobil akkurat nå fårn si :(

 

Remye: Ulovlig med coilover? Coilover er det samme som justerbart senkesett? I så fall er svaret på spørsmålet ditt nei. Så lenge man får det godkjent hos biltilsynet kan det umulig være ulovlig. Kom heller med noen svar ang. det tråden handler om...

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har ett coiloversett som er TüV godkjent så er det ikke noe problem å få dette inn i vognkortet og dermed er det heller ikke noe problem på EU-godkjenning..

Dessuten så er det jo opp til alle og enhver hva de velger å gjøre med sin bil..

 

Var akkurat det jeg mente å!

 

Hva er egentlig forskjellen mellom luftfjæring og coilovers annet enn at de justeres manuelt med en skrue? Luft kommer jo originalt på en rekke biler i dag bl.a med noenlunde samme understell som A4...

 

Grattis med coilovers du vil nok bli fornøyd med å kunne justere høyden på bilen din akkurat som det passer deg selv! Har coilovers liggende å vente i garasjen jeg å som er bare å skru rett på... :D gleder meg!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fjærbena sitter som skutt på plass dem, så det må være noe annet. Skal få en mekaniker til å se på det på tirsdag. Takk uansett :thumb Andre forslag?

 

Skulle ta en pause og trene før jeg kasta meg på siste demperen bak, og greide å få strekk i en ryggmuskel, så samme mekanikeren får skifte dette også. Ikke særlig mobil akkurat nå fårn si :(

 

Remye: Ulovlig med coilover? Coilover er det samme som justerbart senkesett? I så fall er svaret på spørsmålet ditt nei. Så lenge man får det godkjent hos biltilsynet kan det umulig være ulovlig. Kom heller med noen svar ang. det tråden handler om...

 

fekk sånn klonkelyd på mine dempere fyrste gangne ej monterte dei,

då va det at ej ikkje hadde stramma muttern på dempern so held på plass fjøra nåkk, men du har no coilover so er sikker anna då,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat det jeg mente å!

 

Hva er egentlig forskjellen mellom luftfjæring og coilovers annet enn at de justeres manuelt med en skrue? Luft kommer jo originalt på en rekke biler i dag bl.a med noenlunde samme understell som A4...

 

Grattis med coilovers du vil nok bli fornøyd med å kunne justere høyden på bilen din akkurat som det passer deg selv! Har coilovers liggende å vente i garasjen jeg å som er bare å skru rett på... :D gleder meg!

 

Takk for det. Håper alt blir bra til slutt, ikke hatt tid eller rygg til å gjort noe mer i helgen, men er som sagt en mekaniker som skal titte på det til uka. Lykke til med settet ditt, får håpe det går lettere enn for meg :thumb

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk sånn klonkelyd på mine dempere fyrste gangne ej monterte dei,

då va det at ej ikkje hadde stramma muttern på dempern so held på plass fjøra nåkk, men du har no coilover so er sikker anna då,

 

Skal ikke se bort fra at dette kan være problemet, tanken har streifa meg. Føler selv jeg stramma godt til, men vet jo ikke... Kankskje sjekke dette. Takk for tips :)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår